عصر خودرو

نفت ۸۰ دلاری تا ۵ سال آینده بازنمی‌گردد

عصر بازار: آژانس بین المللی انرژی، بازگشت قیمت نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی را امری غیر ممکن دانست.

نفت ۸۰ دلاری تا ۵ سال آینده بازنمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: بازگشت قیمت نفت به 80 دلار در هر بشکه تا پایان سال 2020 میلادی امری غیر ممکن به نظر می رسد.

    در همین حال، این نهاد بین المللی به این نکته اشاره کرد که سرمایه گذاری در حوزه نفت کاهش یافته است و از سوی دیگر، انتظار می رود که رشد تقاضا سالانه نفت تا سال 2020 میلادی به 900 هزار بشکه و تا سال 2040 میلادی به 103.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    همچنین مسئولان آژانس بین المللی انرژی این نکته را یادآوری کردند که سقوط قیمت نفت به تقریبا 50 دلار در هر بشکه موجب شد که تولید نفت «شیل» آمریکا که به عنوان عامل اصلی برای اشباع بازار جهانی نفت بود و اهرمی برای کاهش 50 درصدی قیمت نفت در یکسال اخیر بود، کاهش یابد.

    به گفته آنان، پیش بینی می شود از سال 2020 میلادی قیمت نفت با روندی کند به سمت 80 دلار در هر بشکه میل پیدا کند، ضمن اینکه میزان کاهش سرمایه گذاری در حوزه نفت در سال جاری میلادی بیش از 20 درصد خواهد بود و امکان افزایش این میزان برای سال آینده میلادی نیز وجود خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها