عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه :

ایران از طریق روسیه ۱ میلیون بشکه نفت صادر کرد

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت، ایران در ماه نوامبر در قالب توافق دوجانبه با روسیه یک میلیون بشکه نفت به دیگر کشورها صادر کرده و قصد دارد در سال ۲۰۱۸، ۵ میلیون تن دیگر صادر نماید.

ایران از طریق روسیه ۱ میلیون بشکه نفت صادر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، ایران در ماه نوامبر در قالب توافق دوجانبه با روسیه یک میلیون بشکه نفت به دیگر کشورها صادر کرده و قصد دارد در سال 2018، 5 میلیون تن دیگر صادر نماید.

    در طی ماه های گذشته وزیر انرژی روسیه از اجرایی شدن قریب الوقوع توافق منعقده بین ایران و روسیه، موسوم به توافق نفت در برابر کالا سخن گفته بود. اکنون به نظر می رسد که اجرای این توافق آغاز شده است.

    این قرارداد به سال 2014 بر می گردد، یعنی زمانی که ایران تلاش داشت در میان تحریم های غرب، صادرات انرژی خود را افزایش دهد. در آن زمان دو کشور مفاد یک قرارداد تهاتری را مورد بحث قرار دادند که به موجب آن قرار بود مسکو روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران بخرد و در مقابل تجهیزات و کالا به این کشور صادر نماید.

    این قرارداد در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و با زیر سوال رفتن صرفه اقتصادی اش متوقف شد

    در می 2017 بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفت، تهران و مسکو موافقتنامه ای را به امضا رسانده اند که به موجب آن تهران در مقابل دریافت کالا به مسکو نفت خواهد فروخت.

    نواک پیشتر گفته بود، حجم نفتی که قرار است از ایران خریداری شود، 100 هزار بشکه در روز است که به 5 میلیون تن در سال می رسد. وی همچنین گفته بود، شرکت بازرگانی دولتی پرومیسیری ایمپورت روسیه از دولت این کشور موظف شده تا خرید نفت از ایران در قالب این موافقتنامه را انجام دهد.

    برچسب ها