عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد ؛

قطری ها، شریک تجاری موقت نیستند

عصر بازار- ملکی با بیان اینکه قطری ها، شریک تجاری موقت نیستند، گفت: اگر ما بتوانیم کالای مرغوب به قطر بدهیم، آنها دوباره به سراغ هم پیمانان سابق خود نمی‌روند.

قطری ها، شریک تجاری موقت نیستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،اظهار کرد: تقویت روابط تجاری ایران و قطر از زمانی آغاز شد که شورای همکاری خلیج فارس و در صدر آن عربستان، این کشور را تحریم کردند و این ایران بود که در این میان از قطر حمایت کرد.

    وی در ادامه افزود: قطری ها اکنون نیاز مبرم به تامین مایحتاج خود دارند و قصد دارند تا کمبودهای به وجود آمده را به هر نحو ممکن جبران کنند.

    ملکی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر اقتصاد قطر به ایران، یک تفاهم‌نامه تا سقف 5 میلیارد دلار در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور به امضا رسید.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رد این مطلب که تعاملات تهران-دوحه فقط محدود به استفاده از خطوط هوایی می شود،گفت: ما می توانیم  نیاز قطری ها را به کالاهای مختلف تامین کنیم و رسیدن به این هدف نیازمند فراهم ساختن زمینه های مورد نیاز است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده با حسنه شدن روابط قطر و شورای همکاری خلیج فارس، این کشور به مفاد قراردادهای خود با ایران متعهد می‌ماند یا خیر، یادآور شد: در دنیای تجارت، منافع اقتصادی در اولویت قرار دارد. قطری ها، شریک تجاری موقت نیستند  و دلیلی ندارد، زمانیکه ما بتوانیم کالای مرغوب به آنها بدهیم، دوباره آنها به سراغ هم پیمانان سابق خود بروند.

    ملکی در خاتمه  تاکید کرد: ایران باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و تا جاییکه می تواند، زیربنای اقتصادی قطر را به خود وابسته کند.

    برچسب ها