عصر خودرو

صادرات نفت ایران به آسیا کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر شاهد افزایش بوده، واردات کلی مشتریان آسیایی از ایران در ماه اکتبر نسبت به بالاترین رقم ۶ ماه اخیر که در ماه قبلی به ثبت رسیده بود کاهش داشت.

صادرات نفت ایران به آسیا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر شاهد افزایش بوده، واردات کلی مشتریان آسیایی از ایران در ماه اکتبر نسبت به بالاترین رقم 6 ماه اخیر که در ماه قبلی به ثبت رسیده بود کاهش داشت.

    آمارهای دولتی و داده های رصد آمد و شد کشتی ها نشان می دهد که کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه اکتبر تقریبا 1.75 میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده اند که 11.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

    این رقم ها همچنان پایین تر از رقم های خریداری شده از ایران در اوایل سال جاری و سازی گذشته است. میزان صادرات نفت ایران به آسیا در ماه نوامبر احتمالا کاهش بیشتری نشان خواهد داد زیرا به گفته یک منبع آگاه، بارگیری های نفت ایران به مقصد آسیا در ماه اکتبر به زیر 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

    ایران که با احتمال تشدید مجدد تحریم های آمریکا مواجه است، در تلاش است تا با دادن تخفیف در قیمت نفت، مشتریان آسیایی اش را به خرید نفت بیشتر مجاب کند.

    بر اساس این گزارش، میزان خرید نفت هند از ایران در ماه اکتبر با 38.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 467 هزار بشکه در روز رسید.

    چین، بزرگترین مشتری نفت ایران نیز در این ماه 11.5 درصد نسبت به پارسال کمتر از ایران نفت خرید و حدود 685 هزار بشکه دریافت کرد.

    اما واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 90 درصد رشد داشت و به حدود 427 هزار بشکه در روز رسید. واردات نفت ژاپن از ایران نیز حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و به 165 هزار بشکه در روز رسیده است.

    این گزارش حاکی است، میزان واردات نفت این 5 کشور از ایران در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر 2017 به یک میلیون و 710 هزار بشکه در روز رسیده که 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

    برچسب ها