عصر خودرو

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

ایجاد یک میلیون شغل ۷۰ درصد بودجه کشور را می‌بلعد!

عصر بازار- دبیر کل اتاق تعاون ایران می‌گوید اشتغالزایی در بخش تعاون کمترین هزینه و بار مالی را برای دولت دارد. او توسعه اشتغال در کشور را نیازمند نگاه صادراتی می‌داند و تاکید دارد که هرچه فضای کسب و کار بهتر شود به همان نسبت اشتغال مولد و پایدار به وجود می‌آید.

ایجاد یک میلیون شغل ۷۰ درصد بودجه کشور را می‌بلعد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ماشاءاله عظیمی اظهار کرد: سالانه بیش از یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند و اگر بخواهیم به هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال دست پیدا کنیم باید 70 درصد بودجه کل کشور را هزینه کنیم.

    وی افزود: در سالهای گذشته شاید برای ایجاد یک شغل 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم ولی این رقم اکنون به 200 میلیون تا 300 میلیون تومان رسیده است.

    به گفته دبیر کل اتاق تعاون ایران امروز برای توسعه اشتغال در کشور باید نگاه صادرات محور داشته باشیم و برای ایجاد اشتغال پایدار ساختار اقتصاد مقاومتی را تداوم بخشیم.

    عظیمی درعین حال بخش تعاون را به لحاظ قدرت تحمل ریسک‌ اقتصادی ایمن‌ترین ساختار اقتصادی دانست و با اشاره به رشد چشمگیر تشکل‌های تعاونی در دنیا افزود: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از الگوی اقتصاد تعاونی پیروی و ساختار تعاون را در بخشهای مختلف از نظام آموزشی تا نظام اقتصادی پیاده سازی کرده‌اند. این کشورها از تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی بالایی برخوردارند.

    او با بیان اینکه اشتغالزایی در بخش تعاون کمترین هزینه و بار مالی را برای دولت دارد، گفت: بیش از 200 هزار تعاونی ثبت شده در کشور داریم ولی از این میزان حدود 100 هزار تعاونی فعالند که با توجه به فراگیری تعاون در گرایشها و مجموعه‌های مختلف اعم از مسکن، تولید، اعتبار، صنعت و خدمات باید به سمت بهره ور کردن بخش تعاون و استفاده حداکثری از قابلیتها و ظرفیتهای این بخش مردمی حرکت کنیم.

    برچسب ها