عصر خودرو

محقق دانشگاه کمبریج:

بیت کوین به یک دیوانگی شبیه است

عصر بازار- محقق دانشگاه تجارت کمبریج گفت: آنچه در حال حاضر در بازار بیت کوین رخ می‌دهد، ارتباطی به عملکرد آن به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

بیت کوین به یک دیوانگی شبیه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، گریک هیلمن، محققی از دانشگاه تجارت کمبریج می‌گوید: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد ارتباطی به عملکرد بیت‌کوین به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

    وی ادامه داد: این بیشتر شبیه وضعیت حبابی است که بالاخره یک نقطه خود را اصلاح می‌کند و افراد باید بسیار احتیاط کنند.

    روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین پس از این‌که ظرف 12 ساعت بیش از 1000 دلار افزایش یافت، از رقم 11 هزار دلار هم فراتر رفت تا برای 6 روز متوالی رکورد زنی کند. به این ترتیب نگرانی‌ها از بزرگتر شدن حبابی که هر لحظه امکان ترکیدن آن وجود دارد بیشتر شد.

    قیمت بیت‌کوین که از آغاز امسال بیش از 1000 درصد افزایش داشته تنها در روز چهارشنبه 18 درصد رشد کرد.

    بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ خود در معاملات آسیایی اوایل امروز به رقم 10 هزار دلار رسید و سپس در کمتر از 12 ساعت از 11 هزار دلار هم فراتر رفت و کمی بعد رکورد 11395 دلار را برای خود ثبت کرد. این تحولات در پایگاه بیت‌استمپ در لوکزامبورگ که یکی از بزرگ‌ترین و پر نقدینگی‌ترین بورس‌های پول دیجیتال است اتفاق افتاد.

    کمی بعد بیت‌کوین با تجربه‌ سقوطی شدید، 2000 دلار از ارزش خود را از دست داد و تا 9290 دلار پایین آمد.

    شواهد نشان می‌دهد که کاربران اندکی بیت‌کوین را به عنوان ابزاری برای تبادلات خود خریداری می‌کنند و بیشتر آنها امیدوارند که به وسیله آن سرمایه خود را افزایش دهند.

    برچسب ها