عصر خودرو

بانک جهانی پیش بینی خود از قیمت نفت را به ۵۶ دلار افزایش داد

عصر بازار- بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از قیمت جهانی نفت در سال آینده میلادی آن را به ۵۶ دلار در هر بشکه افزایش داد.

بانک جهانی پیش بینی خود از قیمت نفت را به ۵۶ دلار افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، در بحبوحه افزایش تقاضای جهانی برای نفت و کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و برخی غیر اوپکی ها در راستای پیمان کاهش تولید اوپک، بانک جهانی پیش بینی کرد قیمت نفت در سال 2018 میلادی بطور میانگین به 56 دلار در هر بشکه افزایش پیدا خواهد کرد.

    در گزارش بانک جهانی آمده که انتظار می رود میانگین قیمت نفت در سال جاری میلادی 53 دلار در هر بشکه و این رقم برای سال 2018 میلادی 56 دلار به ازای هر بشکه باشد.

    البته بانک جهانی در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که عرضه بیش از حد نفت از سوی کشورهای عراق، لیبی، نیجریه و ونزوئلا که ممکن است بازار را تحت فشار قرار دهد می تواند منجر به کاهش بهای نفت شود. 

    در گزارش بانک جهانی اعلام شده که تمدید بیشتر توافق کاهش تولید به مثابه بهبود و ثبات قیمت نفت و هر گونه عدم توافق درباره تمدید توافق پیمان کاهش تولید نفت اوپک می تواند قیمت آن را تنزل دهد؛ ضمن اینکه طعم شیرین سود بهره وری نفت در میان تولید کنندگان «شیل» ایالات متحده می تواند عرضه جهانی نفت را افزایش دهد.

    برچسب ها