عصر خودرو

سفیر کره جنوبی در آمل:

حجم تبادلات تجاری ایران و کره به ۱۰ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- سفیر کره جنوبی در ایران با ابراز رضایت‌مندی از تبادلات نیروی انسانی بین کره و ایران، حجم تبادلات تجارت بین دو کشور را امسال ۱۰ میلیارد دلار بیان کرد.

حجم تبادلات تجاری ایران و کره به ۱۰ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کیم سونگ هو عصر امروز در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سفر به مازندران بسیار خوش گذشت و وجود مناظره زیبای مازندران، کوه و دریا احساس بودن در کره را کردم زیرا این استان خیلی شبیه کره است، اظهار داشت: از نزدیک با مردم مازندران روبرو شده و نگاه کردم که مردمی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند.

    وی با تاکید بر اینکه در این سفر اماکنی که بازدید شده پرورش ماهی خاویار و ماشین کشاورزی شده که این گونه تولیدات در کره کم داریم، افزود: در زمینه بازدید کره و مازندران می توانیم همکاری کنیم.

    کیم سونگ هو با بیان اینکه در بخش گردشگری منفعت خوبی است و در این استان کره ای‌ها با ورودشان از مناظر دیدنی مازندران بهره‌مند می‌شوند، گفت: مبادلات نیروی انسانی پایه ای بر ترکیب ایران و کره می‌شود.

    سفیر کره جنوبی با اعلام اینکه سال گذشته در سفر رئیس جمهور کره به ایران و دیدار با رئیس جمهور شما حجم تبادلات تجارت ایران و کره بالا رفته است، یادآور شد: امسال از اول ژانویه تا 13 اکتبر این حجم مبادلات افزایش یافته و به 10 میلیارد دلار رسیده است.

    هیئت اقتصادی و دولتی کره جنوبی از روز گذشته وارد استان شده و با مسئولان بخش بازرگانی و دولتی استان دیدار کرده است این هیئت همجنین از مناطق اقتصادی استان و واحدهای تولیدی و باغی مازندران دیدار کرده است.

    برچسب ها