عصر خودرو

وزیر نفت عراق:

فردا در نشست اوپک تمدید توافق قطعی است

عصر بازار- وزیر نفت عراق گفت: در نشست فردا کشورهای تولیدکننده نفت روی تمدید ۶ یا ۹ ماهه توافق اوپک مذاکره می‌کنند.

فردا در نشست اوپک تمدید توافق قطعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, در حالی‌که فردا نشست اوپک با حضور کشورهای عضو و غیرعضو در وین اتریش برگزار می‌شود، وزیر نفت عراق تمدید توافق را قطعی دانسته و می‌گوید در این نشست روی تمدید 6 یا 9 ماهه طرح کاهش تولید نفت مذاکره خواهد شد.

    در نشست فردا که قرار است این بار اعضای جدیدی نیز اضافه شوند، بر روی تمدید طرح کاهش تولید نفت که مارس 2018 به پایان می‌رسد بحث خواهد شد.

    وزیر نفت عراق گفت: «ما امیدواریم به توافقی برسیم. فردا درباره زمان 6 یا 9 ماهه بحث خواهد شد».

    وی اضافه کرد: «هر توافقی که حاصل شود ما از آن حمایت خواهیم کرد اما ما برای تمدید این توافق مطمئن هستیم».

    در یک سال گذشته کشورهای تولیدکننده نفت با هدف افزایش قیمت در بازارهای جهانی، طرح کاهش تولید نفت را اجرایی می‌کنند و قرار است این توافق تا مارس 2018 ادامه یابد.

    بر اساس این طرح کشورهای تولیدکننده نفت، تولید خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش داده‌اند، قرار است در نشست فردا درباره تمدید این توافق تصمیم‌گیری شود.

    طی یک سال گذشته اجرای این طرح تا حدودی موفقیت‌آمیز بود و توانست قیمت را تا نزدیک 65 دلار در هر بشکه بالا ببرد. اما افزایش تولید نفت آمریکا که در یک سال گذشته حدود یک میلیون بشکه افزایش یافته، تهدیدی برای قیمت نفت محسوب می‌شود، بنابراین اوپکی‌ها در نشست فردا تصمیم سختی را در پیش دارند، از یک‌سو تمدید توافق و افزایش بیشتر قیمت به جان گرفتن تولیدکنندگان نفت شیل و افزایش تولید آنها می‌انجامد، از سوی دیگر پایین ماندن قیمت مشکلات آنها را در حوزه اقتصادی بیشتر خواهد کرد.

    کشورهای تولیدکننده نفت عمدتاً اقتصادشان وابسته به نفت است، بنابراین هر اتفاقی که درآمد آنها را کم کند،‌ تهدیدی برای آنها به حساب می‌آید.

    برچسب ها