عصر خودرو

طرح بزرگ ترانزیت برق با پاکستان اجرا می‌شود

عصر بازار- ایران پتانسیل بالایی در حوزه برق وانرژی دارد که همین مساله نیز باعث شده با کشورهای همسایه مبادلات برقی داشته و به دنبال توسعه این روابط باشد، در همین راستا نیز رییس جمهور وعده داده تا در آینده‌ای بسیار نزدیک با کشور پاکستان نیز روابط برقی برقرار کنیم.

طرح بزرگ ترانزیت برق با پاکستان اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهرماه امسال کمیته انرژی کابینه پاکستان با خرید 100 مگاوات برق بیشتر از ایران موافقت کرد و به وزارت نیرو این کشور دستور داد تا ترتیبات لازم را در این باره فراهم کند و اقدامات اولیه را به سرعت انجام دهد.

    در حال حاضر تقاضای برق منطقه گوادر از طریق 104 مگاوات برق وارداتی از ایران تامین می شود. این برق از طریق خطوط برق 132 کیلوولتی بین ایران و پاکستان ارسال می‌شود.

    طبق اعلام وزارت نیروی پاکستان نیز دولت ایران علاقمند به تامین 100 مگاوات برق بیشتر علاوه بر ترتیبات موجود برای 100 مگاوات برقی است که قرارداد صادرات آن منعقد شده، است و به منظور تامین نیازهای فوری منطقه مکران و به ویژه بندر گوادر و منطقه صنعتی آن، خط انتقال و شبکه توزیع 100 مگاوات برق بیشتر ارسالی از ایران باید ساخته شود.

     در همین راستا نیز رییس جمهور دولت دوازدهم در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم پس از گذشت صد روز از عمر دولت دوازدهم گفت: ایران به معنای واقعی هاب منطقه‌ای شناخته شده؛ برق کشور ما در حال ترانزیت است و با اکثر کشورهای منطقه همچون ترکمنستان، ترکیه و عراق تبادل برق داریم. بدین منظور در آینده طرح بزرگی با کشور پاکستان نیز برای ترانزیت برق خواهیم داشت.

    بی شک این مساله می‌تواند تاثیر خوبی در توسعه برق ایران و تبدیل شدن کشور به هاب منطقه داشته باشد همچنین باتوجه به توانایی های صنعت برق قطعا آینده خوبی در انتظار این صنعت خواهد بود.

    برچسب ها