عصر خودرو

عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

پرداخت ۲۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

عصر بازار- پرداخت ۲۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، صدور چهار هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس و یک هزار و ۷۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی از اهم اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز نخست دولت دوازدهم بود.

پرداخت ۲۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در سال نخست فعالیت دولت دوازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده، رفع مشکلات اقتصادی ( مطابق طرح مطالبات مردمی در انتخابات ریاست جمهوری) به مهمترین و عاجلترین اقدام دولت تبدیل شده که بطور اساسی در 2 سرفصل اصلی اشتغال و معیشت منعکس می شود و در دستور کار اصلی دولت طی چهار سال آینده سامان بخشیدن به مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.

    محورهای برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عریض و طویل ‌ترین وزارتخانه که متولی بخش بزرگی از حوزه تولید و اشتغال کشور است، با توجه به تبیین و تحلیل وضعیت موجود، احصای اهم قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها و نیز تکالیف مصرح اسناد بالادستی با رویکرد مساله محوری بوده است.
    همچنین بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار در بخش، توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رفع موانع، تثبیت و ارتقای رونق تولید و توانمندسازی بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقای سهم و نقش فعالیت های معدنی در تولید ناخالص داخلی، بهسازی و ساماندهی نظام بازرگانی داخلی، بهبود و توسعه روابط تجاری بین المللی، ارتقای بهره وری عوامل تولید، توسعه فناوری، نوآوری و تحقیق و توسعه، پشتیبانی و مشارکت در ایجاد و توسعه زیرساخت های بخش، مدیریت واردات و همکاری و پیگیری مجدانه در مبارزه با قاچاق، ارتقای توانمندی منابع انسانی شاغل و مورد نیاز بخش و بازنگری معماری سازمانی، محورهای برنامه این وزارتخانه را تشکیل می دهند.
    در این پیوند، عملکرد 100 روزه این وزارتخانه در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم به این شرح است:
    برپایه این گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز نخست استقرار دولت یازدهم یک هزار و 724 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 68 هزار و 760 میلیارد ریال و اشتغال 27 هزار و 839 نفر صادر کرد.
    در این مدت چهار هزار و 950 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری 58 هزار و 218 میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال 112 هزار و 20 نفر صادر شد.
    صدور 253 پروانه بهره برداری، 177 گواهی کشف و 325 پروانه اکتشاف در حوزه معدن، 90 جواز تاسیس و 35 پروانه خدمات فنی و مهندسی و هفت جواز تاسیس و یک پروانه مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز اخیر بود.
    از سوی دیگر، در چارچوب طرح رونق تولید و تا 22 آبان ‌ماه نزدیک به 35 هزار و 993 فقره ثبت نام انجام شد که 14 هزار و 699 مورد از آنها با مبلغ حدود 106 هزار و 279 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و 2 هزار و 887 مورد نیز بیش از 26 هزار و 851 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
    در زمینه صدور مجوزهای صنفی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز آغازین دولت دوازدهم 88 هزار و 584 مجوز صنفی صادر کرد که شامل 20 هزار و 147 مجوز تولیدی، 54 هزار و 569 مجوز توزیعی و 13 هزار و 868 مجوز خدماتی بود.
    در این فاصله زمانی در حوزه نظارت مستمر بر بازار نیز 892 هزار بازرسی انجام شد که کشف 63 هزار تخلف، تشکیل 50 هزار پرونده و رسیدگی به 29 هزار شکایت مردمی در همین راستا انجام گرفت.
    در چارچوب همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان تعزیرات حکومتی با هدف ممانعت از عرضه محولات قاچاق نیز بیش از 77 هزار بازرسی انجام و سه هزار پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی این کشفیات بیش از 131 میلیارد ریال بوده است.

    برچسب ها