عصر خودرو

شاخص اکثر بورس های دنیا کاهش یافت

عصر بازار- شاخص اکثر بورس های دنیا تحت تاثیر آزمایش موشکی کره شمالی با ریزش مواجه شدند.

شاخص اکثر بورس های دنیا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا به نقل از سنا، آزمایش موشکی کره شمالی موجب کاهش دوباره شاخص بورس ها در آمریکا و آسیا شد. بر اساس این گزارش، قیمت سهام شرکت ها در بازار توکیو و سیدنی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که در بازار هنگ کنگ این روند، کاهشی بود.

    رشد شاخص اس اند پی آمریکا

    از سویی دیگر، شاخص اس اند پی آمریکا نیز با افزایش یک درصدی رو به رو شد در حالی که کمیته بودجه سنا طرح مالیات دهی جمهوری خواهان را برای مشورت و اعلام رأی گذاشته است.

    همچنین در بازار سئول روند افزایشی شاخص ها، در پی آزمایش موشکی کره شمالی به روند کاهشی تبدیل شد. افزون بر این، در بازارهای سهام شاخص تاپکس ژاپن با رشد 0.7 درصدی همراه شد در حالی که شاخص نیکی رشد 0.4 درصدی را از آن خود کرد.

    افت شاخص بورس هنگ کنگ

    این گزارش می افزاید: در بورس هنگ کنگ شاخص اصلی بازار این کشور افت 0.2 درصدی داشت در حالی که شاخص شانگ های افت 0.6 درصدی را از آن خود کرد. همچنین شاخص اس اند پی استرالیا 0.5 درصد مثبت شد در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی بدون تغییر به معاملات ادامه داد.

    در عین حال شاخص آتی اس اند پی کاهش 0.7 درصدی داشت در حالی که شاخص آسیا پاسفیک با افزایش 0.1 درصدی معاملات را خاتمه داد. در بازارهای کالایی قیمت نفت تگزاس با کاهش 0.5 درصدی به هر بشکه 57 دلار و 58 سنت رسید در حالی که قیمت طلا با افزایش 0.1 درصدی، هر اونس یک هزار و 295 دلار معامله شد.

    گفتنی است، دیروز رهبر کره شمالی در اظهاراتی ادعا داشت: کره شمالی آزمایش های موشکی خود را تا زمان معرفی موشکی که بتواند تمام ایالات متحده را مورد هدف قرار دهد، ادامه خواهد داد.

    برچسب ها