عصر خودرو

هفته آینده در فرابورس صورت می‌گیرد؛

پذیره نویسی صکوک مرابحه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی

عصر بازار- صکوک مرابحه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی کرمان موتور هفته آینده از طریق فرابورس پذیره نویسی می‌شود.

پذیره نویسی صکوک مرابحه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایبِنا، مدیر عامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام خبر فوق افزود: با صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور «سهامی خاص» از یکشنبه آینده به مدت سه روز با نماد «کرمان 98» از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران پذیره نویسی خواهد شد.

    غلامرضا ابوترابی افزود: این اوراق 2 ساله، با نام و با نرخ سود 17 درصد به مدت سه روز کاری از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین سوم با «محدود» است.

    ارکان انتشار اوراق

    وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق اظهارداشت: ضامن صکوک مرابحه کرمان موتور، بانک آینده است. شرکت تامین سرمایه تمدن «سهامی خاص» نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، عامل پرداخت این اوراق است.

    ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی فروردین سوم «ناشر» به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد و قطعات مورد نیاز شرکت کرمان موتور «بانی» را نقداً از طریق شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو «حق العمل کار» از فروشندگان خریداری خواهد نمود و سپس این مواد و قطعات را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط اوراق را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

    برچسب ها