عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی سازی :

شرکت ها با واگذاری نابود نمی شوند

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که این سازمان بر شرکت های واگذار شده نظارت می کند گفت: نتایج حاصله از بررسی ها نشان می دهد در مجموع تحول مثبتی در شرکت های واگذار شده رخ داده است.

شرکت ها با واگذاری نابود نمی شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبنا، پوری حسینی با اشاره به این که پس از واگذاری سهام شرکت های دولتی، توسط سازمان خصوصی سازی شرکت ها را رها نکرده و نظارت هایی در این زمینه انجام و واگذاری ها آسیب شناسی می شود گفت: نه تنها در اذهان عمومی بلکه برخی خواص هم این‌گونه تصور می شود که خصوصی سازی به نابودی شرکت ها منجر می شود.

    رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس تا کنون کارهای پژوهشی زیادی توسط این سازمان پس از واگذاری سهام شرکت های دولتی در زمینه آسیب شناسی واگذاری ها انجام شده است و به عنوان مثال در سال 95 دو گروه متخصص، خارج از بدنه دولت به ارزیابی شرکت های واگذار شده از جنبه های مختلف پرداختند.

    بررسی با 27 معیار

    وی اضافه کرد: در این کار پژوهشی 92 شرکتی که توسط سازمان خصوصی سازی به صورت کنترلی واگذار شده اند از نظر 27 معیار مورد بررسی قرار گرفتند که نتیجه آن، برگزاری همایشی در مرداد امسال بود که در آن از شرکت هایی که رتبه برتر را در زمینه ارتقای معیارهای مختلف پس از واگذاری کسب کرده بودند، تقدیر شد.

    پوری حسینی با بیان این که نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد در مجموع تحول مثبتی در شرکت های واگذار شده رخ داده است، گفت: به عنوان مثال زمانی که این 92 شرکت را به صورت بلوکی واگذار کردیم مجموع افراد شاغل در آنها 109 هزار نفر بود که چند سال پس از واگذاری نه تنها مجموعه افراد شاغل در این شرکتها کم نشده بود، بلکه به عدد 113 هزار نفر نیز رسیده است.

    برچسب ها