عصر خودرو

کاهش قیمت‌های نفت در آستانه نشست اوپک

عصر بازار- قیمت‌های نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر تردیدها نسبت به توافق اوپک و روسیه برای تمدید کاهش تولید است و همچنین انتشار آمار افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت.

کاهش قیمت‌های نفت در آستانه نشست اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 32 سنت یا 0.6 درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه، به 57.67 دلار در هر بشکه رسید.

    به گفته معامله‌گران، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر گزارش روز سه‌شنبه موسسه آمریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 24 نوامبر، به میزان 1.8 میلیون بشکه افزایش یافت و به 457.3 میلیون بشکه رسید با کاهش مواجه شد. آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

    وست تگزاس اینترمدیت همچنین با از سرگیری تدریجی فعالیت خط لوله کی‌استون که نفت کانادا را به آمریکا منتقل می‌کند، تحت فشار منفی قرار گرفت.

    بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، 47 سنت یا 0.7 درصد کاهش یافت و به 63.14 دلار در هر بشکه رسید.

    قیمت‌های نفت امسال تحت تاثیر پیمان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای کاهش حدود 1.8 میلیون بشکه در روز از تولیدشان، بهبود یافته و نفت برنت 40 درصد از اواسط سال 2017 تاکنون رشد قیمت داشته است.

    این توافق در مارس سال 2018 به پایان می‌رسد، اما اوپک روز پنج‌شنبه نشست رسمی خود را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در این نشست تمدید توافق کاهش تولید مورد بررسی قرار گیرد.

    به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت کارگزاری OANDA، اظهاراتی که به گوش می‌رسد نشان می‌دهد عربستان سعودی و روسیه هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، منابع اوپک پس از نگرانی مسکو نسبت به داغ شدن بازار اظهار کردند انتظار می‌رود اوپک و روسیه توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2018 تمدید کنند، اما گزینه‌ای برای بازبینی این توافق در ژوین وجود خواهد داشت.

    اکثر تحلیلگران بر این باورند تمدید کاهش تولید برای حفظ تعادل بازارهای نفت ضروری بوده و به بهبود اقتصادهای کشورهای صادرکننده نفت کمک می‌کند.

    برچسب ها