عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر تشریح نمود:

سنکرون واحد بخار نیروگاه بهبهان در شبکه سراسری

عصر بازار- واحد بخار فاز اول نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان آذرماه با شبکه سراسری سنکرون گردید.

سنکرون واحد بخار نیروگاه بهبهان در شبکه سراسری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، ظرفیت اسمی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان 1000 مگاوات بوده که در فاز اول نیمی از آن به شبکه سراسری متصل شد. این پروژه در زمینی با مساحت 100 هکتار و با استفاده از روش B.O.O و در کیلومتر 20 جاده بهبهان- رامهرمز استان خوزستان احداث شده است.
    غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ؛ در خصوص سنکرون واحد بخار فاز اول نیروگاه 1000 مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان بیان داشت: فاز اول این نیروگاه از دو واحد گاز هریک به ظرفیت 166 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات تشکیل شده است. واحدهای گاز این نیروگاه در خرداد ماه سال 1395 وارد مدار شد و با سنکرون شدن واحد بخار این نیروگاه در اول آذر ماه امسال 160مگاوات به ظرفیت تولید برق جنوب کشور افزوده شد.
    وی ادامه داد: فاز اول این نیروگاه با 492 مگاوات ظرفیت که دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار بوده، هم اکنون وارد شبکه برق کشور شده است. لازم به ذکر است واحدهای گاز این فاز، خرداد سال گذشته وارد مدار شده و واحد بخار سیکل ترکیبی بهبهان در روز چهارشنبه 1 آذر ماه با شبکه سراسری سنکرون گردید.
    سلیمانی افزود: با سنکرون شدن واحد بخار این نیروگاه  مجموع ظرفیت نیروگاهی شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر به بیش از 1800 مگا وات رسید.
    وی درباره تامین مالی این پروژه عنوان کرد: تامین مالی این پروژه با اخذ وام از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن  به صورت ارزی صورت گرفته که 80 درصد EPC از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و مابقی از طرف سهامداران که 65 درصد آن متعلق به هلدینگ برق و انرژی غدیر و 35 درصد متعلق به مپنا می باشد، تامین شده است.
    سلیمانی درباره برنامه بهره برداری و آغاز به کار فاز دوم این نیروگاه توضیح داد: برای بهره برداری از فاز دوم نیز باید تمامی اقداماتی که برای فاز اول انجام دادیم را اجرایی نماییم؛ از جمله این اقدامات می توان به اخذ موافقت اصولی، قرارداد ECA و مجوز اتصال به شبکه از وزارت نیرو، ، مجوز محیط زیست، تأمین مالی و ... اشاره کرد ، اجرای این فاز نیز در برنامه های آتی شرکت قرار دارد.
    مدیرعامل بزرگترین هلدینگ چند رشته ای در ایران در خصوص مزیت هایی که این پروژه ایجاد کرده توضیح داد: معمولاًجنوب کشور در زمان پیک مصرف با کمبود برق رو به رو است و ورود این نیروگاه 500 مگاواتی به شبکه برق جنوب کشور علاوه بر اینکه از خاموشی در زمان های پیک مصرف جلوگیری می کند امکان توسعه صنعتی را ایجاد می کند. زیرا وجود نیروگاه برق از پیش نیازهای سرمایه گذاری صنعتی می باشد بنابراین سرمایه گذاران رغبت بیشتری پیدا خواهند کرد.
    وی تاکید کرد: اتصال به شبکه برق جنوب کشور منجر به توسعه همه صنایع در این منطقه    می شود به گونه ای که می توان گفت تمامی صنایع را تحت تاثیر قرار خواهد داد چرا که هیچ صنعتی بدون برق نمی تواند فعالیت کند.

    برچسب ها