عصر خودرو

رییس جمهور عنوان کرد:

ایران در مسیر رشد اقتصادی

عصر بازار- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نخستین گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم گفت: برنامه دولت این نیست که با افزایش نرخ ارز به دنبال کسب درآمد باشد.

ایران در مسیر رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، وی اظهار داشت: نرخ ارز در طول دولت یازدهم به طور متوسط اگر 4 سال را حساب کنیم، رقم خیلی بالایی نبود. بانک مرکزی این رقم افزایش قیمت ارز را حدود 5 تا 6 درصد اعلام کرده است.

    وی گفت: همواره در این فصل و در ماه های آذر و دی قیمت ارز بالا می رود و در بهمن و اسفند کاهش می یابد و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست.
    وی افزود: همه ارزهای دنیا نرخ هایی دارند و در طول سال مقداری نوسان خواهند داشت و تعمد اینکه ما بخواهیم نرخ ارز را افزایش دهیم تا درآمد دولت را تامین کنیم درست نیست.

    روحانی تصریح کرد: تلاش در دولت یازدهم و دوازدهم اینگونه بوده و خواهد بود که نرخ ارز متعادل باشد. درآمد ارزی ما بسیار بیشتر از نیاز ارزی ما است که اعم از نفت و میعانات و صادرات غیر نفتی است و در مجموع ما تراز مثبتی داریم.

    وی با اشاره به این که مردم نباید نگران باشند افزود: مهمترین اصلی که در اقتصاد مدنظر داریم، بحث آرامش است و مردم بدانند تورم تک رقمی است همچنین رشد مثبتی داریم و از نظر ارزی نوسان شدید ارز نخواهیم داشت و تلاش می کنیم روابط ما با دنیا هر روز عادی تر باشد.

    وی درباره تحول در بانک های کشور نیز گفت: بانک های ما نیاز به تحول بزرگ دارند. بعضی ها فکر می کنند که مشکل بانک ها فقط برجام بود ولی مشکل آنها فقط برجام نیست و بخشی از آن مربوط به برجام است.
    رییس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات به تصویب قوانین احتیاج است و اخیرا دو لایحه شامل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده ادامه داد: بانک های ما در این زمینه باید فعال شوند و شفاف سازی بانک ها و بخش اقتصادی دولت یکی از اهداف مهم خواهد بود.

    وی موسسات مالی غیر مجاز را یکی از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار داشت: ما با مشکلات بزرگی از اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم در این زمینه مواجه شدیم موسسات غیرمجاز نمی توانستند پول سپرده گذاران را پرداخت کنند و حدود 3 میلیون 400 هزار خانوار درگیر این مسئله بودند.
    وی تصریح کرد: در پایان دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم قدم های بزرگی برداشته و هفته های اخیر در جلسات روسای سه قوه هم این موضوع بحث شد.
    رییس جمهوری خاطر نشان کرد: هماهنگی بین قوه مجریه، قضاییه و مقننه انجام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مسئله حل شود و خوشبختانه مشکلات 98 درصد سپرده گذاران در ماه ها و هفته های اخیر حل شده و یا در شرف حل شدن است.

    ایران در مسیر اقتصاد جهانی و رشد بخش مسکن و معدن

    رییس جمهور با بیان اینکه ما باید در بیرون کشور بازار داشته باشیم گفت: در سال های اخیر بخش صادرات غیرنفتی ما وضع خوبی داشته است و حتی در دوسال اخیر صادرات از واردات بیشتر بود و در سال 94 و 95 بیشتر بود و امسال هم رشد صادرات خیلی خوب خواهد بود.

    روحانی گفت: در بخش کشاورزی و صنعت نیز رشد داشتیم و تنها در فصل های قبل بخش مسکن رشد نداشت که در 6 ماهه اول امسال شاهد رشد مثبت در مسکن و معدن بودیم.

    وی ادامه به موضوع فساد اشاره و ادامه داد: شفافیت و اطلاع رسانی دو عامل مهمی است که ما می توانیم در زمینه کنترل فساد از آن استفاده کنیم و شرایط کشور را تغییر دهیم.

    رییس قوه مجریه گفت: البته فسادهای دیگر نیز در زمنیه قاچاق و مسایل دیگر وجود دارد که ما در همه زمینه ها تلاش می کنیم تا این فسادها کاهش پیدا کند و هماهنگی بین همه قوا در این زمینه ضروری است و ما این هماهنگی را با قوای دیگر انجام می دهیم .

    برچسب ها