عصر خودرو

رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا خبر داد:

حراج شمش طلا از هفته آینده در بانک کارگشایی

منتظر کاهش قیمت طلا باشید

عصر بازار- رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا گفت: حراج شمش طلا از هفته آینده در بانک کارگشایی صورت می گیرد، بنابراین طی چند روز آینده شاهد کاهش قیمت این کالا در بازار خواهیم بود.

حراج شمش طلا از هفته آینده در بانک کارگشایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسکانیوز، عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا درباره صحبت های اخیر در راستای حراج شمش طلا گفت: این اقدام از هفته آینده در بانک کارگشایی صورت می گیرد، در حال حاضر صحبت های لازم در این زمینه انجام شده و به دلیل فرصت لازم برای فراهم کردن زیرساخت های لازم تا 10 روز آینده اجرای این طرح به طول می انجامد.

    او در ادامه بیان کرد: زمانی که دولت اقدام به فروش طلا می کند به نوعی درصدد آرام کردن جو روانی در بازار و به دنبال اعتماد سازی است، بنابراین فعالان بازار نباید عجله ای برای خرید طلا در بازار داشته باشند.

    محمدولی به میزان عرضه شمش طلا در بانک کارگشایی گفت: به گفته مسئولانی که در صدد انجام اقدامات لازم برای عملی کردن این اقدام هستند به میزان نامحدودی شمش طلا در این بانک عرضه می شود تا بتوانند پاسخگوی تقاضای فعالان بازار باشند.

    به گفته او، قیمتی که برای حراج شمش طلا در بانک کارگشایی در نظر گرفته شده است متناسب با نرخ اونس جهانی است، بنابراین پیشنهاد ما به فعالان بازار این است که عجله ای برای خرید طلا در بازار نداشته باشند.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا پیش بینی خود از تاثیر حراج شمش طلا در بازار را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه عرضه شمش در بازار کم است بنابراین زمانی که دولت دست به این اقدام می زند بسیاری از حاشیه های موجود در بازار را از بین می رود و به نوعی جو آرامی را در این بازار حاکم می کند.

    محمدولی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت درصدد تنظیم بازار است، بنابراین از هفته آینده با حراج طلا در بانک کارگشایی شاهد کاهش قیمت این کالا در بازار خواهیم بود، چراکه این اقدام تاثیر بسزایی را در بازار آزاد طلا خواهد گذاشت.

    برچسب ها