عصر خودرو

تا ۵ سال آینده؛

ارزش بازار غذای حلال به ۲ تریلیون دلار می‌رسد

عصر بازار- برآوردهای انجام گرفته نشان می دهد صنعت حلال به سرعت در حال پیشرفت است و اندازه بازار آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱.۹۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

ارزش بازار غذای حلال به ۲ تریلیون دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دوبی در گزارشی تحت عنوان وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی و با نگاه به چشم انداز بازار جهانی حلال تا 5 سال آینده در بخش مواد غذایی و نوشیدنی، خبر از رشد چشمگیر آن داد.

    بر اساس این گزارش، انتظار می رود صنعت حلال در سال 2016 میلادی به یک تریلیون و 240 میلیارد دلار رسیده باشد که این رقم برای سال 2022 میلادی یک تریلیون و 930 میلیارد دلار برآورد می شود.

    غذای حلال بعنوان بزرگ ترین و متنوع ترین بخش در اقتصاد اسلامی محسوب می شود و فعالان اقتصادی جدیدی وارد این بازار شده اند و ارائه محصولات حلال از رشد قابل توجه و چشمگیری برخوردار بوده است. از جمله می توان افزایش تقاضا برای گوشت، آبنات، غذای های حاضری، چاشت ها و غذاهای کودک را در صنعت حلال نام برد.

    در این گزارش آمده که هزینه مسلمانان در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها در حال افزایش است و تقریبا 2 برابر شده است و این موضوع می تواند فرصت های مهمی را برای سرمایه گذاری و ایجاد برندهای مواد غذایی حلال در سطح جهان بوجود آورد.

    همچین گفته می شود فرصت صنعت حلال همچنان با نوآوری و برندهای متمرکز بر مصرف کننده پیشروی می کند. برند های حلالی که مخاطبان اصلی را جذب می کنند و غذاهای حلال را به مخاطبان بیشتری می رسانند.

    در چشم انداز جهانی اقتصاد اسلامی آمده که انتظار می رود مسلمانان در سال گذشته میلادی بر روی مواد غذایی و پوشاک، رسانه و سرگرمی، سفر، بخش دارویی و آرایشی بهداشتی به ترتیب 254 میلیارد دلار، 198 میلیارد دلار، 169 میلیارد دلار، 83 میلیارد دلار و 57.4 میلیارد دلار هزینه کرده باشند؛ در حالیکه برآورد می شود تا سال2022 میلادی مسلمانان در بخش مواد غذایی و پوشاک، رسانه و سرگرمی، سفر، بخش دارویی و آرایشی بهداشتی به ترتیب 373 میلیارد دلار، 281 میلیارد دلار، 283 میلیارد دلار، 132 میلیارد دلار و 82 میلیارد دلار هزینه کنند.

    برچسب ها