عصر خودرو

ثبت رکوردی تاریخی؛

بیت کوین در کره جنوبی از ۱۰ هزار دلار هم عبور کرد

عصر بازار- قیمت بیت کوین برای اولین بار با ثبت رکودی تاریخی از مرز ۱۰ هزار دلار در صرافی بزرگ ارز مجازی کره جنوبی عبور کرد.

بیت کوین در کره جنوبی از ۱۰ هزار دلار هم عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، بیت کوین برای اولین بار در صرافی «بیت ثامب» کره جنوبی که به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز رمزنگار جهان محسوب می شود به بیش از 10 هزار دلار در هر واحد رسید. این یعنی اینکه قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 10 برابر افزایش پیدا کرده است.

    در همین حال قیمت بیت کوین در این صرافی بزرگ کره ای به 10 هزار و 4 دلار در هر واحد رسید؛ در حالی که قیمت بیت کوین در ابتدای سال جاری میلادی کمی پایین تر از یکهزار دلار در هر واحد ثبت شده است. بر همین اساس، سرمایه بازار بیت کوین بیشتر از اقتصاد قطر یا سیتی گروپ آمریکا است.

    بیت کوین اکنون با چالش به طور قانونی رسمیت پیدا کردن روبرو است و بورس کالا «شیکاگو» هم علاقمند به قرار دادن این ارز رمزنگار در فهرست معاملات آتی خود است. این در حالی است که برخی از کارشناسان حوزه ارز رمزنگار بر این باور هستند که پذیرش قانونی این پول مجازی ممکن است رشد قیمت بیت کوین را محدود کند.

    همچنین پذیرش قانونی بیت کوین می تواند منجر به خروج دارایی از صندوق ها و هدایت آن به بازار سهام شود که می تواند منجر به کاهش ارزش سهام بازار منطقه ای بیت کوین شود.

    برچسب ها