عصر خودرو

ممنوعیت صندوق های چینی از سرمایه گذاری در هنگ کنگ

عصر بازار- قیمت سهام شرکت های انرژی و معدنی در آسیا در پی افزایش روند کاهشی قیمت فلزات و نفت با روند نزولی همراه شد.

ممنوعیت صندوق های چینی از سرمایه گذاری در هنگ کنگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، نگرانی در خصوص سردرگمی روند اخذ مالیات از شرکت ها در آمریکا موجب شد قیمت دلار با ثبات نسبی همراه شود در حالی که شاخص ها در بازار چین افت بسیار شدیدی را متحمل شدند.

    بر اساس این گزارش، بیشترین روند کاهشی مختص به شاخص های چینی در هنگ کنگ بود، در حالی که قانون گذاران چینی صندوق های سرمایه گذارای کل سرزمین چین را از سرمایه گذاری در شاخص های هنگ کنگ منع کردند.

    به این ترتیب، قیمت «ین» با روند افزایشی همراه شد در حالی که ژاپن برخی سیگنال های رادیویی را مبنی بر آماده سازی کره شمالی برای انجام آزمایشی موشک‌ها در این کشور به دست آورده است.

    در بازارهای کالایی، قیمت مس و نیکل با بیشترین میزان افت همراه شدند در حالی که قیمت نفت نیز به دومین روز کاهش رسید.

    در این بازارها، قیمت نفت تگزاس با کاهش 0.5 درصدی به هر بشکه 57 دلار و 81 سنت رسید. قیمت مس نیز برای دومین روز متوالی در بازار فلزات لندن روند کاهشی را از آن خود کرد و هر تن 6 هزار و 867 دلار معامله شد.

    از سوی دیگر، شاخص ها در بازار چین، تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند در حالی که دولت این کشور زنگ خطر را برای ایجاد یک حباب بزرگ در بازار به صدا در آورده است.

    دولت این کشور در اقدامی افزایش چهار درصدی سود اوراق مشارکت در چین را به دلیل تلاش برای فاصله گرفتن از حباب مالی تصویب کرد.

    همچنین شاخص های چینی که در بورس هنگ کنگ معامله می شوند با افت 1 درصدی همراه شدند.

    بر این اساس، این هفته برای سرمایه گذاران هفته ای پر خبر خواهد بود.

    ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی جلسه ای با جمهوری خواهان قصد دارد تا حمایت آنها را از طرح کاهش میزان مالیات دهی شرکت ها جلب کند. در حالی که این هفته جرمی پاول، جانشین رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز سوگند یاد می کند.

    در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس با کاهش 0.3 درصدی همراه شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن در توکیو افت 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    در استرالیا شاخص اس اند پی بدون تغییر به معاملات ادامه داد.

    در بورس هنگ کنگ شاخص اصلی این بازار با افت 0.9 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص شرکت های چینی که در بورس هنگ کنگ معامله می شوند 1.5 درصد منفی شد.

    شاخص CSI در چین، که نماگر تغییرات قیمت شرکت های بزرگ در بازار است، نیز روند 0.7 درصدی منفی را از آن خود کرد.

    برچسب ها