عصر خودرو

مدیرعامل کشتیرانی عنوان کرد:

ایران، مناسب‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری

عصر بازار- مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه ایران مناسب ترین کشور برای جذب سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در زمینه های مختلف در منطقه است.

ایران، مناسب‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محمد سعیدی در پنل همایش اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: به دنبال اجرای برجام، زمینه مثبتی برای سرمایه گذاری خارجی در طرح های استراتژیک ایران به وجود آمده است. آمار و ارقام نیز حکایت از افزایش سرمایه گذاری مستقیم کشورهای اروپایی در درون ایران دارد که نتایج ملموس و سازنده ای نیز به همراه داشته است.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت روابط ایران و ایتالیا خاطرنشان ساخت: ایتالیا همیشه بهترین شریک استراتژیک در اروپا برای ایران بوده است. پتانسیل های زیادی نیز برای افزایش ظرفیت های همکاری در زمینه ها و جنبه های مختلف بین دو کشور وجود دارد.

    به گفته مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مساله اصلی در این جا این است که ما برخی از موانع در روابط سیستم های بانکی بین ایران واروپا روبه رو هستیم؛ برخی معتقدند که مشکل از سیستم های بانکی ایران است، اما واقعیت این است که در حال حاضر و در راستای اقدامات جدید انجام گرفته، سیستم بانکی در ایران به طور قابل ملاحظه ای با استانداردهای بین المللی هماهنگ شده وبهبود پیدا کرده است، و درآینده نزدیک باید شاهد تسهیل بیش‌تر روابط بانکی بین بانک‌های ایران و بانک‌های سطح اول کشورهای اروپایی باشیم.

    سعیدی در ادامه افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی نقش حیاتی و مهم را در حمل و نقل دریایی بین ایران و اروپا برعهده دارد.ایران به عنوان یکی از کشورهای جاده ابریشم، نقش بسیار استراتژیکی و حیاتی را در اتصال کشورهای مشترک المنافع CIS و کشورهای اروپایی به چین از طریق مسیرهای دریایی ریلی و زمینی ایفا می کند.

    وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان خط کشتیرانی ملی ایران، سرمایه گذاران را به سرمایه گذرای در حمل و نقل دریایی در ایران دعوت می کند؛ این در حالی است که ایران از دومین اقتصاد برتر در خاورمیانه برخوردار است، تولید ناخالص داخلی ایران(GDP) در سال 2016 ، معادل 412 میلیارد دلار بوده است .افزون بر این، ایران کشوری است که از منابع متنوع و گسترده گاز، نفت، معادن، مواد معدنی و صنایع دیگر نیز برخوردار است.

    سعیدی به تجارت در بخش نفت و گازاشاره کرد و گفت: ذخایرنفت ایران در رتبه چهارم قرار دارد و در بخش گاز نیز رتبه اول را دارا هستیم و هم‌اکنون2.9 میلیون بشکه ای نفت ایران در روز به بازارهای جهانی صادر می‌شود ، این یکی از مهم ترین تاثیرات اجرای برجام به شمار می آید.

    رئیس هیات مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اشاره ای نیز به عملکرد مثبت بخش صادرات غیرنفتی ایران داشت و گفت: ایران از منابع سرشار و غنی مس، روی، کروم و سنگ آهن بهره مند است و یکی از مهم ترین عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی و سنگ آهن در جهان نیز محسوب می شود

    برچسب ها