عصر خودرو

عراق میدان های نفتی هم مرز با ایران و کویت را توسعه می دهد

عصر بازار- وزارت نفت عراق روز دوشنبه در اطلاعیه ای از برنامه خود برای توسعه و بهره بردداری از میدان های نفتی در نقاط مرزی با ایران و کویت خبر داد.

عراق میدان های نفتی هم مرز با ایران و کویت را توسعه می دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این وزارتخانه از همه شرکت های بین المللی دعوت کرد پیشنهادهای خود را برای حفاری در 9 منطقه جدید نفتی و گازی عراق ارائه دهند.
    این اطلاعیه همچنین بر تلاش عراق به عنوان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای توسعه میدان های جدید و تقویت تولید و ذخیره سازی منابع نفت و گاز خود تاکید کرد.
    وزارت نفت عراق همچنین در این بیانیه گفته است که مشخصات و نام مناطق مورد نظر در استان های بصره، میسان، المثنی، واسط، دیالی و همچنین نقطه ای در آب های ساحلی عراق (در اروند رود) به زودی اعلام خواهد شد.
    گفتنی است: تقویت ظرفیت تولید، ذخیره سازی و صادرات نفت و گاز عراق، یکی از اولویت های این کشور در دوره پساداعش ذکر شده است.
    وزارت نفت عراق روز گذشته (یکشنبه) نیز اعلام کرد که برای از سرگیری صادرات نفت از چاه های کرکوک (از طریق پالایشگاه های بیجی در استان صلاح الدین) به منطقه فیشخاپور در مرز ترکیه، خط لوله جدید نفتی احداث خواهد شد.
    این خط لوله به طول 250 کیلومتر جایگزین خط لوله ای خواهد شد که با پدید آمدن گروه تروریستی داعش و اشغال این مناطق توسط تروریست ها، به شدت آسیب دید و جریان انتقال نفت از آن برای همیشه قطع شد.
    عراق تا پیش از اشغال بخش هایی از شمال این کشور توسط تروریست ها در سال 2014، روزانه 250 هزار تا 400 هزار بشکه نفت از طریق این خط لوله به ترکیه صادر می کرد.

    برچسب ها