عصر خودرو

معاون وزیر صنعت؛

اعلان آگهی جذب سرمایه گذار برای ۱۵ محدوده معدنی کشور

عصر بازار- معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از اعلان آگهی ۱۵ محدوده جدید معدنی در پهنه ای به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع برای جذب سرمایه گذار ایرانی یا بین المللی خبر داد.

اعلان آگهی جذب سرمایه گذار برای ۱۵ محدوده معدنی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, مهدی کرباسیان افزود: تا یک ماه آینده با همکاری سازمان زمین شناسی نقشه یک صد هزارم معدنی کشور چاپ شده و در اختیار سرمایه گذاران ایرانی و خارجی قرار خواهد گرفت تا بتوانند با اطلاعات کامل نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.
    به گفته این مقام مسئول، در پهنه 250 هزار کیلومتر مربعی که کار اکتشاف آغاز شده، اکنون 400 محدوده معدنی مشخص شده و روز گذشته نیز 15 محدوده از میان آنها در پهنه ای پنج هزار کیلومتر مربعی برای جذب سرمایه گذاران ایرانی، خارجی یا سرمایه گذاری مشترک آگهی شده است.
    وی در خصوص مشوق های دولتی برای جلب و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران ، خاطرنشان کرد: ایمیدرو هزینه هایی را که در موضوع اکتشاف داشته است، از سرمایه گذاران دریافت نمی کند و همچنین بخش خصوصی می تواند آنچه را که به عنوان سهم 20 درصدی ایمیدرو مطرح است پس از دریافت پروانه اکتشاف در بلندمدت خریداری کرده و مالک 100 درصدی معادن شود.
    کرباسیان با اشاره به روند رو به رشد حرکت های اکتشاف معدن در یک سال و نیم گذشته، از برنامه ریزی برای برگزاری کارگروهی مشترک بین ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی برای هماهنگی های بیشتر در این زمینه خبر داد.
    به گزارش ایرنا، پیشتر این مقام مسئول در خصوص دستاوردهای دولت یازدهم در بخش معدن تصریح کرد: این دولت موفق شد در حوزه اکتشاف نزدیک به 2.5 برابر تاریخ معدن ایران اقدام کند، به گونه‌ای که طی 80 سال گذشته کل اکتشاف در حوزه معدن حدود 100 هزار کیلومتر مربع بود اما از سال 93 تا امروز بیش از 250 هزار کیلومتر مربع اکتشاف شد.
    وی افزود: حاصل این اکتشافات، افزایش ذخایر مواد معدنی است؛ به طوری که در سنگان، با اکتشافات صورت گرفته ذخیره معدن سنگ آهن از 900 میلیون تن به یک میلیارد و 200 میلیون تن ذخیره قطعی رسید.
    این مقام مسوول وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در بخش طلا در زرشوران، 80 تن ذخیره قطعی به 110 تن رسید. در سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی نیز 30 تا 40 تن طلا اکتشاف شده و در عناصر نادر خاکی نیز ظرفیت از 300 هزار تن به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافت.

    برچسب ها