عصر خودرو

لندن اذعان کرد؛

انگلستان دیگر جزو ۵ اقتصاد بزرگ جهان نیست

عصر بازار- انگلستان دیگر جزو ۵ اقتصاد بزرگ جهان نیست؛ صدراعظم این کشور، فیلیپ هموند، اعتراف کرد که انگلستان ششمین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

انگلستان دیگر جزو ۵ اقتصاد بزرگ جهان نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، انگلستان دیگر یکی از 5 اقتصاد جهان نیست چراکه صدراعظم این کشور، فیلیپ هموند  اعتراف کرده است که انگلستان ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

    در جلسه‌ای که در مورد بودجه برگزار شد، هموند در حالی که تلاش می‌کرد به تصویر زنگ‌زده سلامتی اقتصاد انگلیس رنگ‌ولعاب بدهد، در میان صحبت‌های خود گفت که همه چیز به خوبی سابق نیست به ویژه اینکه در حال حاضر انگلستان در رده‌بندی اقتصاد جهانی پس از فرانسه قرار دارد.

    کشورهایی که درحال حاضر در صدر لیست مالی جهانی قرار دارند به ترتیب به این قرار هستند: آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و فرانسه. انگلیس حالا تقریبا از تمامی رقیبان خود عقب افتاده است.

    اما صدر اعظم انگلیس در مواجهه با چشم‌انداز اقتصادی روبه تاریکی این کشور که تا حدودی تحت تاثیر برگزیت پیش رو به این وضع دچار شده است، با روحیه باقی مانده است.

    او گفت: لندن مرکز شماره یک خدمات مالی جهان است. و اضافه کرد: ما مالک برخی از بهترین شرکت‌های دنیا هستیم.

    این سیاست‌مدار انگلیسی همچنین اشاره کرد که این کشور در بخش تکنولوژی و صنایع دیجیتال که پایه و اساس آینده اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند در جهان حکمرانی می‌کند.

    او هشدار داده است که آنهایی که انگلستان را دست کم می‌گیرند از ترس دست به چنین کاری می‌زنند.

    اما از آنجایی که پیش‌بینی سودآوری و رشد اقتصادی در انگلیس و ایالت‌های تابعه آن کاهش یافته است، هموند اعتراف کرد که در حال حاضر «انگلستان ششمین اقتصاد بزرگ دنیاست».

    برچسب ها