عصر خودرو

بانک مرکزی اعلام کرد؛

مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد

عصر بازار- جدیدترین گزارش بانک مرکزی حکایت از گران‌شدن قیمت مسکن در تهران دارد،‌ بر اساس آمار منتشرشده این بانک معاملات مسکن پایتخت در آبان‌ امسال ۱۸.۵درصد افزایش یافته است.

مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مطابق آمار بانک مرکزی  در آبان امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14 هزار و 800 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش یافته است.

    از مجموع 14 هزار و 764 واحد مسکونی معامله‌شده واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 47.2 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

    سهم مذکور در مقایسه با آبان‌ماه 95 بالغ بر 5 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

    در آبان‌ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که در مقایسه با مهر 96 و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب 2.1 و 10.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در هشت ماه ابتدایی امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به 113 هزار و 800 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است.

    در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای احد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته 7.1 درصد افزایش یافته است.

    تحولات اجاره‌بهای مسکن

    بر اساس گزارش بانک مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب 9.6 و 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد.

    برچسب ها