عصر خودرو

دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود

عصر بازار- استاندار سمنان از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در این استان، به عنوان مقدمه و پش‌درآمدی بر همایش بزرگتری در سال ۲۰۱۸ با حضور سرمایه‌گذاران خارجی مختلف در ایران خبر داد.

دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا خباز با اعلام این خبر اظهار کرد: استان سمنان تا پیش از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که تا 7 آذرماه درحال برگزاری است، تجربه‌ای در برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های مهم بین‌المللی نداشت؛ بنابراین براساس برنامه‌ریزی که با فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته این همایش در سطح بسیار گسترده‌تری در سال آتی نیز برگزار خواهد شد.

    وی استقبال سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی از این همایش را، که به ابتکار سمنان برگزار شد، غیرمنتظره و خوب عنوان کرد و افزود: دولت دوازدهم بستر بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران و ورود سرمایه‌های خارجی در کشور فراهم کرده است و سرمایه‌گذاران باید قدر این فرصت را دانسته و از آن بهره بگیرند.

    استاندار سمنان با بیان اینکه "مذاکرات استانداری سمنان با فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز محدود به یک همایش نبوده است"، تصریح کرد: همایش سال آینده با حضور همه استان‌ها و با ارائه پروژه‌های بیشتری برگزار خواهد شد.

    خباز در پاسخ به پرسشی درباره دغدغه فعالان اقتصادی نسبت به مشکل انتقال منابع بانکی در برخی کشورهای همسایه در شرایطی که بیشترین مراودات تجاری و اقتصادی سمنان با کشورهای منطقه است، گفت: متاسفانه هماهنگونه که مسئولان ارشد بانک مرکزی هم امروز اعلام کردند ما در منابع مالی به مبدا یا مقصد کشورهای اروپایی مشکلی نداریم اما در برخی کشورهای منطقه مشکلاتی وجود دارد که از طریق مذاکرات سیاسی این مسائل نیز در حال پیگیری است.

    وی با بیان اینکه استان سمنان با عراق و افغانستان مراودات تجاری بالایی دارد، ادامه داد: خوشبختانه در این دو کشور مشکلات آن چنانی وجود ندارد اما در کشورهایی مثل پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلاتی وجود دارد. ضمن اینکه این مشکلات بیشتر دلایل سیاسی دارد و زیان ناشی از آن بیشتر متوجه خود این کشورها نیز هست. رفع این مشکلات و موانع مستلزم فعالیت‌های بیشتر در حوزه دیپلماسی سیاسی است که خوشبختانه دولت تدبیر و امید نیز به آن توجه و نگاه ویژه‌ای دارد.

    استاندار سمنان از حمایت دولت و مسئولان استان از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خبر داد و گفت: خوشبختانه کشور ما قوانین خوب و مترقی هم در بحث حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی دارد. به طور مثال یک سرمایه‌گذار خارجی هر وقت که بخواهد می‌تواند سرمایه خود را به ارز اول تبدیل و از کشور خارج کند یا در صورت مصادره برخی اموال و ابزارآلات واحدها، سرمایه‌گذاران خارجی در مواردی از این دست استثنا هستند.

    خباز در پایان با اشاره به تجربه استان سمنان در برگزاری هشت همایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: استانداری سمنان همچنان تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌های بیشتری از بخش خصوصی و خصوصا سرمایه‌های خارجی ادامه می‌دهد.

    برچسب ها