عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی :

خرید ۸ میلیون و ۸۷۵ هزارتن گندم

عصر بازار- سیف از پایان خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: از ابتدای فصل، ۸ میلیون و ۸۷۵ هزارتن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری شد.

خرید ۸ میلیون و ۸۷۵ هزارتن گندم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یزدان سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، از پایان خرید تضمینی گندم خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای فصل 8 میلیون و 875 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 116 هزار میلیارد ریال از گندمکاران در قالب خرید تضمینی خریداری شد.

    وی با اشاره به اینکه تمامی مطالبات گندمکاران به حساب آنها واریز شده است، افزود: با حمایت های رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه ، وزیر جهاد کشاورزی  و وزیر اقتصاد در راستای تامین اعتبارات، هیچ گونه بدهی به تولیدکنندگان نداریم.

    به گفته سیف، خرید تضمینی گندم سال زراعی 95-96 توسط 1440 مرکز خرید در قالب یک میلیون و 428 هزار محموله صورت گرفت.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه خودکفایی گندم همچنان استمرار دارد، بیان کرد: همچنین گندم تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار است به گونه ای که  ادعاهای وارده مبنی بر اختلاط خاک با گندم پذیرفته نیست.

    وی، خوزستان با تولید یک میلیون و 353 هزارتن،گلستان با یک میلیون و 105 هزارتن، فارس 900 هزارتن، کرمانشاه 646 هزارتن و کردستان با 525 هزارتن را از استان های برتر تولید کننده گندم برشمرد.

    مدیر عامل بازرگانی دولتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امسال خرید کلزا با رشد 2.5 برابر به 181 هزارتن رسید، افزود: تمامی مطالبات کلزا کاران به طور کامل نیز پرداخت شده است.

    وی، میزان خرید آفتابگردان  را 6 هزارتن و گلرنگ حدود 12 هزارتن اعلام کرد و تصریح کرد: تا کنون حدود 60 هزارتن سویا خریداری شده است.

    سیف، با بیان اینکه خرید تضمینی سویا همچنان ادامه دارد، اذعان کرد: تا پایان فصل پیش بینی می شود که میزان خرید سویا به 100 تا 150 هزارتن برسد.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید سویا مربوط به استان گلستان و اردبیل است، یادآورشدد: استان گلستان به زودی در رتبه نخست قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها