عصر خودرو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان:

برداشت ۲۲۵هزارتن پسته در کشور

عصر بازار- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: امسال مجموع تولید کشوری ۲۲۵ هزار تن برآورد شده که استان کرمان ۱۴۸ هزار تن را دارد و از این میزان شهرستان‌های رفسنجان و انار دارای ۷۰ هزار تن محصول هستند که ۶۴ هزار تن آن مربوط به رفسنجان است.

برداشت ۲۲۵هزارتن پسته در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، حسین رضایی صبح امروز در جلسه کمیسیون شهرستانی نظارت بر نهاده‌های کشاورزی اظهار داشت: همه دارایی مردم رفسنجان پسته است و هرگونه صدمه به محصول وضعیت اقتصادی شهرستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

    وی بیان داشت: پیش از سبزشدن درختان، تخمین 100 هزار تن برداشت محصول در شهرستان رفسنجان زده شده بود که گرمازدگی موجب شد بخشی از محصول را از دست بدهیم.

    رضایی عنوان کرد: در مجموع آخرین بازنگری که انجام شد مجموع تولید کشوری 225 هزار تن برآورد شده که استان کرمان 148 هزار تن را دارد و از این میزان شهرستان‌های رفسنجان و انار دارای 70 هزار تن محصول هستند که 64 هزار تن آن مربوط به رفسنجان است.

    مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: امسال به طور متوسط در هر هکتار باغ پسته، 800 کیلوگرم تولید محصول داشتیم که بهترین برداشت در رقم احمدآقایی و بهترین منطقه نوق که 2٫7برابر محصول نسبت به سال گذشته بوده است و مابقی مناطق 1٫8 تا دو برابر سال قبل بود که نسبت به سال گذشته 201 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم محصول پسته را سرپا نگهداریم، باید کارهای کارشناسی انجام دهیم و یکی از عواملی که می‌تواند تأثیرگذار باشد نهاده خوب است و باید با همکاری اعضای کمیسیون نطارت بر نهاده‌ها کنترل شود.

    رضایی ابراز داشت: بعضی فروشندگان در بحث فاکتورها تقلب می‌کنند، همچنین در زمینه کود هم باید مانند سم‌ وارد شویم چراکه تمام کودهایی که وارد می‌شود آنچه روی برچسب‌شان وجود دارد با کودی که عرضه می‌شود همخوانی ندارد.

    وی بیان کرد: بعضا شاهد هستیم که فک پلمب‌ها هم به صورت خودسرانه باز می‌شود که باید نسبت به این قضیه هم پیگیری شود.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در ادامه با اشاره به انتقال انبارهای سموم به خارج از شهرستان تصریح کرد: این مهم تا پایان سال باید ساماندهی شود.

    برچسب ها