عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه عنوان کرد :

نقش غیرقابل انکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنترل نقدینگی

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه گفت: یکی از بزرگترین امتیاز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سپرده‌های بانکی تعادل میان ورود و خروج سپرده است.

نقش غیرقابل انکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنترل نقدینگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، سید محسن فاضلیان ، تعادل میان ورود و خروج سپرده را بزرگترین امتیاز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سپرده‌های بانکی برشمرد و گفت: برآورد NAV معیار مناسبی برای شفافیت اطلاعات صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و کارآیی و اثرات مثبت آنها  به‌عنوان یک ابزار مالی قوی غیرقابل انکار است.

    مدیرعامل تامین سرمایه مسکن با بیان این که تشکیل سرمایه در یک نظام اقتصادی به عنوان مقدمه رشد اقتصادی، مرهون ساختار مالی پویایی است که پاسخگوی نیازهای عوامل بازار مالی باشد افزود: با این نگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین ارکان سرمایه‌گذاری به شمار رفته که در طول این سال‌ها آثار مثبت آن‌ها در رشد بازار سرمایه قابل شاهد بودیم.

    وی با تاکید بر اینکه کارآیی این صندوق‌ها به‌عنوان یک ابزار مالی قوی غیرقابل انکار است اضافه کرد: با وجود این ویژگی بسیاری از بانک‌ها اقدام به تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در پوشش بازار سرمایه فعالیت می‌کنند که علاوه بر  بازدهی‌ مطلوب، بهبود عملکرد بانک‌ها را به همراه داشته است.

    فاضلیان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 20 درصد منابع بانکی از محل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت تامین شده و با این روند، همچنان بخش زیادی از منابع بانکی از محل محصولات خود بانک‌ها از جمله سپرده تامین می‌شود.

    به گفته وی مرجع تصمیم‌گیرنده در خصوص نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری، براساس اساسنامه و امیدنامه این صندوق‌ها، همواره صاحبان واحدهای ممتاز و سایر دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری آنها هستند که سود خود را براساس پیش بینی در مجامع سهامداران به تصویب می رسانند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه همواره تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند گفت: با وجود این، تعیین نرخ سود برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهی برای دور زدن مصوبات بانک مرکزی و شورای پول نیست؛ چرا که با توجه به مقررات تعیین شده این صندوق‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری حداکثر 50 درصد منابع خود در سپرده بانکی هستند و بقیه را باید در ابزارهای نسبتا پرریسک مانند اوراق تامین مالی بورسی و فرابورسی و یا کاملا ریسکی نظیر سهام سرمایه‌گذاری کنند.

    وی افزود: از آنجایی که عوامل نرخ سود در این صندوق‌های همواره با قبول و تحمیل ریسک روبروست بنابراین طبیعی است که بازده مورد انتظار آنها نیز بیشتر از ابزارهای بدون ریسک مانند سپرده‌های بانکی باشد.

    فاضلیان با بیان اینکه نرخ سود باید همسو با کاهش نرخ تورم و وضعیت کسب و کار در کشور باشد تصریح کرد: تعادل میان ورود و خروج سپرده، بزرگترین امتیاز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با سپرده‌های بانکی است؛ به طوری که هر یک ریال سودی که به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود، ناشی از فعالیت های واقعی صندوق است.

    مدیرعامل تامین سرمایه مسکن با اشاره به اینکه برآورد NAV معیار مناسبی برای شفافیت اطلاعات صندوق‌های سرمایه‌گذاری است خاطرنشان کرد: ارزش خالص دارایی‌ها(NAV)، در حقیقت ارزش کل دارایی‌ها یک صندوق پس از کسر بدهی‌های آن است و بی‌شک روش مناسبی برای بررسی روند صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طول دوره فعالیت و تحقق اهداف تدوین شده آنهاست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو