عصر خودرو

عرضه سهام شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات

عصر بازار- شرکت ملی نفت ابوظبی تصمیم دارد با عرضه اولیه بخشی از سهام خود در حدود ۲ میلیارد دلار تأمین مالی کند.

عرضه سهام شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، شرکت ملی نفت ابوظبی تصمیم دارد بخشی از سهام واحد فروش سوخت خود را به صورت عرضه اولیه ارائه کند تا دوباره یکی از بزرگترین عرضه های اولیه خاورمیانه را به نام خود ثبت کند.

    بر اساس این گزارش، این شرکت قیمت پیشنهادی عرضه سهام این واحد خود را بین هر سهم 2.3 تا 2.3 درهم اعلام کرده است.

    ارزش این بخش از سهام واگذار شده در بازار در حدود 8 تا 10 بیلیون دلار خواهد بود.

    آدنوک(شرکت ملی نفت ابوظبی) مسئولیت استخراج بیشتر دکل های نفتی را بر عهده دارد و تصمیم دارد تا 8 دسامبر تمامی شرایط عرضه اولیه و میزان سهام ارائه شده و قیمت تعیینی را اعلام کند.

    این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد از 1.25 تا 2.5 میلیارد سهم را در بازار به صورت عرضه اولیه ارائه کند.

    مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی در این خصوص اظهار داشت: شرکت آدنوک تصمیم داشت تا سهام دیگر واحدهای خود را برای تأمین مالی عرضه کند.این شرکت در ماه گذشته در حدود 3 بیلیون دلار اوراق مشارکت منتشر کرد.

    طبق داده های ویکی پدیا، شرکت ملی نفت ابوظبی با در اختیار داشتن 137 میلیارد بشکه نفت جهان، از نظر مالکیت ذخایر نفت خام و گاز طبیعی یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به‌ شمار می‌آید.

    شرکت ادنوک در سال 1971 تاسیس شد و هم اکنون به طور متوسط معادل ٣,١ میلیون بشکه در روز تولید می‌ کند. کلیه سهام این شرکت متعلق به دولت ابوظبی است و دفتر مرکزی آن در ساختمان مرکزی ادنوک، شهر ابوظبی قرار دارد.

    ادنوک، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنایع نفت و گاز جهان، از نظر ذخایر اثبات شده نفت است. این شرکت، مالک دو پالایشگاه به نام‌های پالایشگاه ام‌النار و پالایشگاه الرویس، در کشور امارات متحده عربی است. شرکت ادنوک، دارای 14 شرکت تابعه است و در هر دو بخش؛ بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، فعالیت می کند.

    شرکت ادنوک در حال توسعه میدان‌های گازی این کشور، در هر دو بخش؛ خشکی و دریایی است. درصد زیادی از گاز طبیعی تولید شده توسط ادنوک، در فرم گاز مایع  (ال‌ان‌جی) صادر می‌شود و درصد باقی‌مانده آن؛ برای تأسیسات تولید برق و خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، همچنین برای تزریق به مخازن نفتی به منظور افزایش فشار چاه‌ها و بهبود تولید نفت خام و میعانات گازی عرضه می‌شود.

    برچسب ها