عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه :

۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: از ابتدای شروع هدفمندی یارانه‌ها تا هفت ماهه شروع سال جاری، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده که ۳۰ درصد آن از بودجه دولت برداشت شد.

۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، هادی قوامی در نشست علنی امروز «یکشنبه 5 آذر ماه» اظهارداشت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصاد بررسی می‌شود مشکلات اجرایی بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و لازم است در نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده اصلاحات بنیادین صورت بگیرد.

    عملکرد مالیات مستقیم

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری عملکرد مالیات مستقیم 27 هزار میلیارد تومان، مالیات بر ارزش افزوده 21 هزارمیلیارد تومان و همچنین عوارض دهیاری و شهرداری 9 هزار میلیارد تومان بوده، گفت: این به آن معنا است که مالیات بر ارزش افزوده بر مالیات مستقیم پیشی گرفته است.

    این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه از ابتدای شروع هدفمندی یارانه ها، تا هفت ماهه شروع سال جاری 300 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده که 30 درصد آن از بودجه دولت برداشته شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد به تولید، 20 درصد به دولت و 50 درصد بر نقدی و غیر نقدی داده می‌شد، 60 درصد این مبالغ در دولت یازدهم و دوازدهم خلاف دولت دهم تداوم پیدا کرده است.

    اصلاح مسیر غلط

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده دولت و مجلس برای یکبار مسیر غلط را اصلاح کنند و به چرخه تولید برگردیم، اضافه کرد: استان خراسان شمالی در میان استان‌های کشور رتبه 30 تولید ناخالص داخلی را دارد که از آخر دوم است و از دولت می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

    برچسب ها