عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی سمات :

تامین مالی نخستین شرکت پخش دارو و لوازم آرایش از طریق صکوک

عصر بازار- موافقت اصولی تامین مالی شرکت آدوراطب(سهامی خاص) به مبلغ دویست میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه صادر شد .

تامین مالی نخستین شرکت پخش دارو و لوازم آرایش از طریق صکوک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی سمات، با بیان خبر فوق گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت آدوراطب(سهامی خاص) را به ارزش دویست میلیارد ریال جهت خرید مواد و کالای مورد نیاز این شرکت صادر کرد.
    وی در ادامه اظهار داشت: شرکت آدوراطب که توسط بزرگترین سهامدار شرکت داروسازی دکتر عبیدی یعنی شرکت کوبل دارو بنیانگذاری شده است اولین شرکتی است که در حوزه صنعت پخش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه کرده است.

    این مقام آگاه درباره این اوراق توضیح داد: این اوراق 2 ساله، با نرخ سود 18 درصد و به صورت با نام از طریق شرکت فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی اسفند سوم(با مسئولیت محدود) است.

    ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق افزود: ضامن صکوک مرابحه آدوراطب، بانک خاورمیانه است همچنین صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردان صبانیک و سرمایه گذاری توسعه نیکی(با درآمد ثابت) و گروه مالی گسترش سرمایه کیان نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارند.

    وی با تأکید بر اینکه عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است، در ادامه افزود: در این اوراق، شرکت واسط مالی اسفند سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد و کالای مورد نیاز شرکت آدوراطب(بانی) را نقداً از طریق شرکت کوبل دارو(حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد.

    ابوترابی تصریح کرد: سپس این مواد و کالا به صورت بیع مرابحه نسیه به بانی فروخته خواهد شد و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

    وی با اشاره به متنوع بودن ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه اظهار داشت: تا کنون شرکت های مختلفی در حوزه های حمل و نقل، بانک، لیزینگ، برق، نفت و پتروشیمی، معدن، مخابرات، کشاورزی، خدمات دریایی، صنایع تولیدی، خودروسازی و غیره از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه تامین مالی شده اند که هم اکنون استفاده از این ابزار برای یک شرکت پخش دارو و لوازم آرایشی بهداشتی نیز صورت پذیرفت.

    برچسب ها