عصر خودرو

افزایش تقاضا با شکسته شدن حباب سکه

عصر بازار- پس از حراج سکه از سوی بانک کارگشایی به منظور ایجاد تعادل در بازار سکه، روند نزولی قیمت سکه ادامه دارد و مشاهدات حاکی از افزایش تقاضا در بازار است.

افزایش تقاضا با شکسته شدن حباب سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از آنکه در هفته‌های اخیر بازار سکه دست خوش تحولاتی شد و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت و نرخ آن به حدود یک میلیون و 420 هزار تومان رسید و حباب بیش از 200 هزار تومانی بر روی سکه تمام ایجاد شد روز گذشته بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی اقدام به حراج سکه کرد تا حباب سکه بشکند و بازار سکه به تعادل برسد.

    این اقدام در چند ساعتی که روز گذشته اجرا شد باعث کاهش حدود 36 هزار تومانی قیمت سکه شد و در بازار آزاد امروز هم بازار سکه به تعادل نسبی رسیده است و به روند نزولی خود ادامه داده است.

    در این مورد این حراجی محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر- گفت که‌ این حراج به نوعی توزیع سکه است، چرا که بانک مرکزی متولی بازار سکه و ارز کشور است و می‌تواند با استمرار این طرح‌ها موجبات رسیدن قیمت به نقطه تعادل را فراهم کند.

    اگرچه قیمت سکه در هفته‌های گذشته دچار حباب شد، اما طبیعی است که چنین حبابی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد و بازار طلا هیچ گونه حبابی ندارد و نخواهد داشت، چراکه قیمت آن طبق قیمت‌های جهانی و نرخ ارز تعیین می‌شود.

    به گفته وی اگرچه قیمت سکه در هفته‌های گذشته دچار حباب شد، اما طبیعی است که چنین حبابی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد، چراکه قیمت آن طبق قیمت‌های جهانی و نرخ ارز تعیین می‌ شود.

    بررسی‌ها از بازار سکه در صرافی‌های خیابان فردوسی نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید با نرخ یک میلیون و 350 هزار تومان خریداری و با نرخ یک میلیون و 380 هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به قیمت روز گذشته 4000 تومان ارزان شده است، ‌وضعیتی که نشان می‌دهد اقدام بانک مرکزی در به تعادل رساندن بازار سکه موثر واقع شده است.

    مشاهدات و پرس و جو از صرافی‌ها حاکی از آن است که خرید سکه از ظهر روز گذشته تا امروز به سمت افزایش سوق پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که به طور کلی تقاضا در بازار افزایش یافته است. 

    همچنین در میان دیگر اقلام سکه، ‌نیم سکه 675 هزار تومان خریداری و 695 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر ربع سکه 375 هزار تومان خریداری و 390 هزار تومان فروخته می‌شود و همچنین سکه گرمی 245 هزار تومان خریداری و 260 هزار تومان فروخته می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو