عصر خودرو

رکورد سرمایه‌گذاری خارجی شکست؛

فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی شد

عصر بازار- قائم مقام سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: سال گذشته با ثبت ده میلیارد دلار، رکورد سرمایه گذاری خارجی در کشور شکسته شد.

فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، سید جمال فرج الله حسینی در میزگرد تخصصی سرمایه گذاری خارجی همایش بین المللی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران افزود: این سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله انرژی های نو انجام شده است. وی افزود: پیش تر، سرمایه های خارجی جذب استان‌های خاص در کشور می شد اما نخستین بار، سال گذشته این سرمایه ها در استان‌های مختلف توزیع شد.

    عملیاتی شدن فاز اول سامانه پنجره واحد

    وی همچنین، از عملیاتی شدن فاز اول سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی در کشور از ابتدای آذر خبر داد و تصریح کرد: از این پس، همه سرمایه گذاران خارجی برای تسهیل در کار و صدور مجوزهای لازم، از طریق این سامانه اقدام می کنند و دستگاه های مختلف، در کوتاه ترین زمان، باید مجوزهای لازم را صادر کنند.

    حسینی همچنین با اشاره به بهبود رتبه ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار تاکید کرد: عزم دولت، بهبود مرتب رتبه ایران در رتبه بندی فضای کسب و کار از طریق رفع موانع است. وی افزود: الزامی به ثبت سرمایه گذاری خارجی و دریافت مجوز از سازمان سرمایه گذاری وجود ندارد اما توصیه ما به همه سرمایه گذاران خارجی این است که برای استفاده از تضمین های دولتی و برخورداری از تخفیفات و تسهیلات دولت، از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی اقدام کنند.

    هیچ تبعیضی بین سرمایه خارجی با داخلی وجود ندارد

    رییس اداره تشویق سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: بر اساس قوانین ایران، هیچ تفاوتی بین سرمایه خارجی و سرمایه‌ داخلی وجود ندارد و هرجا بخش خصوصی داخلی قادر به سرمایه‌ گذاری باشد، سرمایه گذاران خارجی هم می توانند اقدام کنند.

    بانک اطلاعاتی قوی

    همچنین مریم فرجی در پنل تخصصی سرمایه گذاری خارجی نشست بین المللی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما افزود: با 31 مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان‌ها که به ریاست استانداران تشکیل می‌شود، آماده کمک و حمایت از سرمایه گذاران خارجی هستیم و سازمان به محض درخواست سرمایه گذاران، جلسات هماهنگی و بررسی و بازدید میدانی را با سایر دستگاه‌های اجرایی هماهنگ می کند.

    وی افزود: هم اکنون، بانک اطلاعاتی خوبی در کشور از طرح های مختلف قابل جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شده که از طریق پایگاه اینترنتی سازمان، در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

    فرجی تاکید کرد: حتی ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند سرمایه های خود را مشروط به آنکه مبدا آن، خارج از کشور باشد بصورت سرمایه گذاری خارجی ثبت و در طرح های مختلف سرمایه گذاری کنند. وی افزود: سیاست ایران، جذب سرمایه گذاری خارجی بصورت بلند مدت است و تمایل به حضور طولانی مدت سرمایه گذاران در کشور داریم.

    برچسب ها