عصر خودرو

تمدید توافق کاهش تولید نفت به نفع ایران است

عصر بازار- تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال ۲۰۱۸ است.

تمدید توافق کاهش تولید نفت به نفع ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم  ، فرانسیس پرین، تحلیلگر موسسه او سی پی پالیسی سنتر گفت، سقف تولید فعلی اوپک بهترین گزینه برای ایران در سال جاری و سال 2018 است.

    وی معتقد است، در حال حاضر سقف اوپک ایران را از تولید نفت با حداکثر ظرفیت (3.8 میلیون بشکه در روز) منع نمی کند و موجب تقویت قیمت ها نیز شده است.

    این کارشناس مسائل نفتی گفت: «ایران اجازه یافته تا روزانه 3.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، که معادل ظرفیت فعلی تولید نفت این کشور است. همچنین باید یادآوری کرد که سقف تولید اوپک و سهمیه تولید کشورها تنها نفت خام را شامل می شود و میعانات گازی مشمول هیچ محدودیتی نیست و ایران نیز یکی از تولید کنندگان مهم میعانات گازی به شمار می رود. بنابراین کاهش تولی و تمدید توافق اوپک به سود منافع ملی ایران است.»

    وی خاطر نشان رد که در میان مدت، ایران طبیعتا تولید و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، اما فعلا این کشور از تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش حمایت می کند.

    اوپک قرار است روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه دهد و به همراه تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه در مورد تمدید توافق کاهش تولید بعد از مارس 2018 تصمیم گیری نماید.

    برچسب ها