عصر خودرو

در دیدار با وزیر صنعت کشورمان؛

وزیر اقتصاد قطر خواستار افزایش مبادلات با ایران شد

عصر بازار- وزیر اقتصاد قطر در دیداد با وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان خواستار افزایش حجم مبادلات بین دو کشور شد.

وزیر اقتصاد قطر خواستار افزایش مبادلات با ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر اقتصاد قطر و هیئت تجاری و اقتصادی این کشور با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی کشورمان در ساختمان مرکزی وزارت صمت دیدار کرد.

    وزیر اقتصاد قطر خواستار افزایش مناسبات با ایران شد

    وزیر اقتصاد قطر پس از دیدار با وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان گفت: در این دیدار درباره افزایش حجم مبادلات و رفع موانع بحث و تبادل نظر کردیم.

    احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی با اشاره به اینکه سفرش به تهران به دعوت آقای شریعتمداری صورت گرفته است از توسعه چشمگیر مراودات تجاری دو کشور در ماههای اخیر خبر داد.

    وی اهم واردات کشورش از جمهوری اسلامی ایران را محصولات غذایی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: ایران نقش مهمی در رسیدن کالاهای ترکیه و جمهوری آذربایجان از مسیر زمینی دارد.

    رشد 120 درصدی حجم مبادلات دو کشور

    محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان نیز پس از این دیدار با اشاره به شرایط خاص حاکم بر منطقه و علاقه مندی طرف قطری بر توسعه مناسباتش با جمهوری اسلامی ایران گفت: طی چند ماه گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و قطر 120 درصد رشد داشته است.

    وی از پیشنهاد دوحه بر رسیدن حجم مبادلات دو کشور به رقم 5 میلیارد دلاری خبر داد و گفت: در 7 ماه گذشته ارزش مجموعه صادرات ما 97 میلیون دلار و در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

    وی زیرساختهای مناسب قطر را امکان مطلوبی برای استفاده ایران از این امکان برای توسعه مناسبات اقتصادی با جهان ارزیابی کرد و گفت: همکاریهای مشترک در زمینه خدمات فنی مهندسی با توجه به این که قطر در سال 2022 میزبان یکی از مسابقات مهم بین المللی است می تواند حجم قابل ملاحظه ای از صادرات ما را به خود اختصاص دهند و مناسبات را به صورت تصاعدی رشد دهد.

    وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بر همین اساس به نظر می رسد می توانیم درباره صادرات محصولات و مصالح ساختمانی موجود در ایران بیشتر توجه کنیم که در همین باره نیز در نمایشگاه بین المللی اخیر در قطر بخش قابل ملاحظه ای از شرکتهای ایرانی شرکت فعال داشتند و همین امر موجب تنظیم تفاهمنامه ها و قراردادها بین شرکتهای مهم ایرانی و قطری شد.

    برچسب ها