عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

حجم صادرات گاز ایران به عراق افزایش می‌یابد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بهار و تابستان سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات روزانه گاز به عراق خواهیم بود؛ اما طبق قرارداد فی ما بین، طی سه سال مقدار صادرات گاز ایران به بغداد به ظرفیت نهایی خود خواهد رسید.

حجم صادرات گاز ایران به عراق افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز از ایران به عراق صادر می شود.

    وی افزود: این میزان با به مدار بهره برداری آمدن خط لوله ششم سراسری افزایش می یابد.

    در همین زمینه بخوانید: بهره‌برداری کامل از خط لوله ششم سراسری انتقال گاز در زمستان امسال

    معاون وزیر نفت تصریح کرد: بهار و تابستان سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات روزانه گاز به عراق خواهیم بود؛ اما طبق قرارداد فی ما بین، طی سه سال مقدار صادرات گاز ایران به بغداد به ظرفیت نهایی خود خواهد رسید.

    امضای تفاهم‌نامه صادرات گاز ایران به کشور عراق در سال 88 صورت گرفت. دو سال بعد این تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شد. بر اساس این قرارداد ایران متعهد می‌شد که روزانه 20 تا 25 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر کند. حجم این قرارداد که به منظور تأمین سوخت نیروگاه‌های "المنصوره" و "الصدر" بغداد است، با الحاقیه ای به 25 میلیون مترمکعب رسید با این تبصره که در روزهای گرم سال این مقدار تا 35 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

    شامگاه سی و یکم خردادماه سال جاری شاهد آغاز صادرات گاز ایران به عراق با حجم 7 میلیون مترمکعب در روز بودیم و این میزان در حال حاضر به 14 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

    برچسب ها