عصر خودرو

بازار۲۶۰ میلیون نفری اندونزی فرصت مناسبی برای فعالان عرصه تجارت ایران

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با بیان این شرکت ها ایرانی در نمایشگاه بین الملل مواد غذایی اندونزی حضور کمرنگی داشتند خواستار استفاده بیشتر تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات ایرانی از بازار ۲۶۰ میلیون نفری اندونزی شد.

بازار۲۶۰ میلیون نفری اندونزی فرصت مناسبی برای فعالان عرصه تجارت ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی، در کوالالامپور گفت :نمایشگاه بین المللی سیال اینترفود SIAL Interfood اندونزی در جاکارتا شروع به کار نمود. این نمایشگاه که هر ساله برگزار می گردد، روز چهارشنبه 22 نوامبر (1 آذر)با حضور 800 شرکت کننده از 33 کشور فعالیت خود را آغاز و تا امروز 25نوامبر(4 آذر) ادامه خواهد داشت.
    به گفته وی در نمایشگاه سیال محصولات غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، انواع نان و پختنی ها، طعم دهنده ها، لوازم سرو غذا، ماشین آلات و فناوری و نیز اطلاعات غذا در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.در نمایشگاه امسال شرکتهای چینی با دایر کردن 105 غرفه مانند همه نمایشگاههای دیگر حضور پررنگی دارند. لازم به ذکر است چین دارای موافقت نامه تجارت آزاد با کشورهای عضو آ سه آن و از جمله اندونزی است و کالاهای چینی برای ورود به اندونزی از تعرفه ترجیحی برخوردارند.
    وی افزود: از دیگر کشورهایی که در نمایشگاه مواد غذایی حضور فعالی داشتند می توان به کره جنوبی با 73 غرفه اشاره کرد که حضوراین شرکت ها بیشتر در بخش تجهیزات و ماشین آلات نمود داشت. همچنین کشورهایی مانند ، سنگاپور، تایلند، روسیه، ترکیه، الجزایر، پاکستان و ایتالیا با برپا نمودن پاویون کشورهای خود در نمایشگاه حضور چشم گیری داشتند.
    کمری همچنین گفت با وجود ظرفیتها و توانمندیهای فراوان ایران در حوزه نوشیدنیها و محصولات غذایی و کشاورزی، متاسفانه شرکتهای ایرانی حضور فعالی در این نمایشگاه نداشته و تنها یک شرکت که در زمینه گیاهان دارویی، دم نوشها و مکمل های غذایی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
    وی افزود : این درحالی است که اندونزی با 260 میلیون جمعیت یکی از بازارهای بزرگ مصرفی در جنوب شرق آسیاست و برای بسیاری از تولیدات کشورمان مانند صنایع غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و طعم دهنده ها بازار مصرف دارد.
    گفتنی است، دیدارهای تجاری و برگزاری سمینارهای آموزشی از دیگر برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه بین المللی است.

    برچسب ها