عصر خودرو

آمادگی لیبی برای مشارکت در تمدید توافق کاهش نفت اعضای اوپک

عصر بازار- وزیر خارجه لیبی روز جمعه در حاشیه نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در بولیوی گفت: اگر تمدید کاهش تولید نفت برای همه ضروری باشد، ما نیز به خاطر حفظ منافع کشورهای صادر کننده نفت با آن ها همکاری خواهیم کرد.

آمادگی لیبی برای مشارکت در تمدید توافق کاهش نفت اعضای اوپک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، محمد طاهر سیاله وزیر خارجه لیبی افزود: احتمالا اوپک برای توازن در بازارهای نفتی جهان، طرح کاهش تولید نفتی را تمدید کند و لیبی نیز در این مساله همکاری خواهد کرد.
    وزیر خارجه لیبی گفت: مساله ایجاد توازن در مواضع مصرف کنندگان و تولید کنندگان نفت است و این مساله بسیار مهمی است و اگر که کاهش تولید نفت برای دو طرف امری ضروری باشد ما نیز کاهش تولید نفت را تمدید خواهیم کرد.
    وی پیش بینی کرد که دیگر کشورهای تولید کننده نفت نیز تصمیم به تمدید کاهش تولیدات خود بگیرند و افزود: اوپک همچنان در حال رایزنی با کشورهای خارج از سازمان اوپک برای اتخاذ تدابیری مشابه در این زمینه است.
    پیش تر عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز اعلام کرده بودند پس از پایان توافق تمدید کاش تولید نفت در اسفند ماه سال جاری در صورت نیاز و توافق اعضای اوپک بار دیگر کاهش تولید نفت خود را تمدید خواهند کرد.
     اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و 255 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
    14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
    اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
    اعتبار این توافق کاهش تولید در مارس 2018 ( اسفند) به پایان می رسد، اما اوپک و هم پیمانان غیراوپک آن 30 نوامبر (9 آذر) گرد هم می آیند تا در مورد آینده این توافق تصمیم گیری کنند.
    انتظار می رود اوپک با تمدید توافق یاد شده موافقت کند زیرا با وجود برداشت از ذخایر انباری، هنوز هم سطح موجودی نفت در انبارها زیاد است. با این حال، در مورد تمایل برخی تولیدکنندگان غیراوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، تردید وجود دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو