عصر خودرو

امیدنامه بستری برای ورود به بورس

عصر بازار- شرکت هایی که قصد ورود به بورس اوراق بهادار را دارند ابتدا باید امیدنامه پذیرش را تهیه و اطلاعات مورد نیاز را در آن درج کنند.

امیدنامه بستری برای ورود به بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در امیدنامه این شرکت‌ها باید ابتدا چکیده‌ای از نوع فعالیت شرکت، محل شرکت، تاریخ و شماره ثبت شرکت بیان شود. بعد از چکیده فهرست مطالبی که قرار است بیان شود به ترتیب مقدمه، معرفی شرکت، تاریخچه‌ای از شرکت، موضوع فعالیت شرکت، سهامداران، مدیران و ساختار نیروی انسانی مطرح می‌شود.

    همچنین در امیدنامه باید آدرس مرکز اصلی و شعب شرکت به‌ طور کامل همراه با جداول مربوطه تشریح شود.

    از سویی دیگر، در مورد نحوه فعالیت شرکت مواردی از قبیل محل فعالیت اصلی شرکت، دارایی‌های ثابت، محصولات، ظرفیت تولید «اسمی، حقیقی»، مواد اولیه ومنابع تامین مالی آن، بازار محصولات و رقبا و برنامه های آتی شرکت «مربوط به طرح های توسعه شرکت» باید در امیدنامه ذکر شود.

    افزون بر این، اگر شرکت تولیدی باشد اطلاعاتی در مورد تولید و فروش که شامل : «تولید واقعی، ترکیب بهای تمام شده، تغییرات نرخ مواد اولیه، فروش، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات به صورت اعتبار اسنادی داخلی «ریال» و یافروش درصدی از محصولات از طریق بورس یا درصدی در شرکت در اتاق پایاپای صورت گرفته»، در امید نامه منتشر می‌شود.

    برچسب ها