عصر خودرو

آسیب اقتصادی روسیه از کاهش تولید نفت

عصر بازار- در نخستین اظهارنظر منفی یک مقام بلندپایه روسیه درباره توافق کاهش تولید نفت، وزیر اقتصاد این کشور گفت کاهش تولید اوپک و غیراوپک به رشد اقتصادی روسیه در اکتبر لطمه زده است.

آسیب اقتصادی روسیه از کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ماکسیم اورشکین گفت به دلیل اینکه توافق کاهش تولید اوپک، ما تاثیر مستقیم منفی از تولید نفت و همچنین تاثیرات غیرمستقیم مربوط به فعالیت سرمایه‌گذاری اندک به دلیل محدودیتهای تولید داریم.

    درست پس از اینکه این توافق برای نخستین بار در ماه مه تمدید شد، اورشکین گفته بود که این توافق موثر واقع شده و روسیه آماده است برای همیشه با قیمت نفت 4040 دلار در هر بشکه یا پایین‌تر از آن سر کند.

    در آن زمان بازار متقاعد نشده بود که کاهش تولید موثر واقع شده، اما اکنون که نفت بالای 60 دلار در هر بشکه معامله می‌شود، به نظر می رسد روسیه برای حمایت از تمدید 9 ماهه توافق تا پایان سال 2018 تردید دارد. در حالی که قیمتهای نفت در محدوده 60 تا 65 دلار در هر بشکه قرار دارد، صحبتها و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که روسیه ممکن است از توافق کنار بکشد یا تلاش کنند گرفتن تصمیم درباره تمدید توافق یا اعلام آن را به تاخیر بیاندازد زیرا اعلام تمدید توافق را بر خلاف بسیاری از تولیدکنندگان ضروری نمی بینند.

    بعلاوه شرکتهای نفتی روسیه تمایل چندانی برای تمدید توافق ندارند و استدلال می کنند که کاهش تولید آنها تنها به نفع سایرین بوده است، در حالی که شرکت‌های روسی ناچار شده‌اند از پروژه‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری بالایی در آنها داشته‌اند عقب بکشند.

    طبق گزارش رسانه‌های روسی، شرکت‌های نفتی بزرگ روسیه در نشستی که اخیراً با الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور داشتند درباره تمدید 6 ماهه پس از پایان مدت توافق در مارس سال 2018 گفت‌وگو کرده‌اند و همه به جز شرکت گازپروم نفت اعلام کردند که آماده تمدید توافق هستند. نواک قرار است دوباره با نمایندگان شرکت‌های نفتی دیدار کند و اعلام کرده که روسیه اواخر ماه جاری موضع خود را در نشست رسمی اوپک که 30 نوامبر در وین برگزار می‌شود، مشخص خواهد کرد.

    برچسب ها