عصر خودرو

رئیس سازمان مالیاتی؛

۳۲ پروژه طرح جامع مالیاتی تکمیل شد

عصر بازار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه ۳۲ پروژه طرح جامع مالیاتی تکمیل شده است، گفت:‌ انتظار نظام مالیاتی از مجلس آن است که قانونی را که وضع می‌کند به درستی از آن حمایت کند.

۳۲ پروژه طرح جامع مالیاتی تکمیل شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سید کامل تقوی نژاد در اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور که با حضور محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سید رحمت الله اکرمی، معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل کشور سخن می‌گفت، عنوان داشت: در حال حاضر تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت‌های کلیدی سازمان به شمار می‌رود.

    وی همچنین مؤدی‌مداری را از اولویت های اساسی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص گام های موثری برای رضایت هر چه بیشتر مودیان برداشته و سهولت خدمت رسانی به مردم از اقدامات مهم صورت گرفته است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بودجه کشور باید بر پایه مالیات استوار باشد، گفت: البته ما به دنبال وصول مالیات از هر طریقی نیستیم و اخذ مالیات عادلانه با رعایت انصاف و رضایت مودی در دستور کار ماست.

    وی با تشکر از حمایت های مجلس و بالاخص کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با بهره گیری مطلوب از قوانین و مقررات، حدود 40 مصوبه، بخشنامه و اقدام راهگشا در جهت حل مشکلات مودیان داشته ایم.

    تقوی نژاد با تاکید بر اینکه انتظار نظام مالیاتی از مجلس آن است که قانونی را که وضع می کند به درستی از آن حمایت کند، خاطرنشان کرد: گاه در جریان اجرای برخی قوانین، وضعیتی پیش می آید که ما در جایگاه قانون گذار قرار گرفته و باید از قانونی که مجلس تصویب کرده دفاع کنیم که این موضوع مشکلاتی را برایمان به بار می‌آورد.

    وی تکمیل نظام جامع اطلاعات مالیاتی را از اولویت های مهم سال جاری سازمان برشمرد و گفت: طرح جامع مالیاتی 32 پروژه دارد که همگی اجرایی شده و اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین پروژه این طرح که نرم افزار یکپارچه مالیاتی است درحال نهایی شدن است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه نظام مالیاتی در حال حاضر از زیرساخت ها و قوانین کارآمدی برخوردار است، اظهار داشت: در شرایط کنونی نظام مالیاتی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دستگاه‌‏های اجرایی و نظارتی است تا بتواند از اطلاعات دقیق و شفاف برای مبارزه با فرار مالیاتی بهره‌مند شود.

    تقوی‌نژاد همچنین به ضرورت وصول مالیات با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: طبیعتا شرایط پرداخت مالیات و فرایندهای مالیاتی برای مردم باید تسهیل شود و هم اکنون مودیان مالیاتی از مجموعه گسترده‌ای از خدمات الکترونیکی نظام مالیاتی بهره‌مند شده‌اند.

    وی در ادامه به لوایحی که هم اکنون در حال رسیدگی در مجلس است اشاره کرد و گفت: با تصویب لایحه صندوق مکانیزه فروش و لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس هستند، گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.

    برچسب ها