عصر خودرو

رشد ۱۰ درصدی تولید انرژی در نیروگاههای برق آبی کشور

عصر بازار- مدیر مرکز مدیریت نیروگاه ‌های برق ‌آبی شرکت مدیریت منابع آب با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون نیروگاه ‌های برق آبی بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی داشته‌ اند، گفت: این میزان تولید انرژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رشد ۱۰ درصدی تولید انرژی در نیروگاههای برق آبی کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «فربد استیری» ظرفیت منصوبه نیروگاه ‌های برق‌ آبی کشور را 11 هزار و 874 مگاوات دانست و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر توان نیروگاه‌ های برق آبی برای پیک تابستان امسال بکار گرفته شده بود و واحدهای مجموعه در این مقطع زمانی از ضریب آمادگی 100 درصدی برخوردار بودند.
    وی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی انجام شده حدود 11 هزار و 500 مگاوات برنامه تعمیرات ادواری نیروگاه‌ های برق آبی با شبکه برق کشور هماهنگ شده است و تاکنون 6 هزار و 600 مگاوات از ظرفیت‌های برق آبی یا تعمیر شده و یا تحت تعمیر قرار دارند.
    استیری افزود: برنامه تعمیرات نیروگاه ‌های برق آبی مطابق برنامه در حال انجام است و امیدواریم با اجرای دقیق برنامه‌ تعمیرات واحدها بر اساس جدول هماهنگی شده بتوانیم چون دو سال قبل با تمام توان در زمان پیک تابستان سال آینده در خدمت شبکه برق کشور باشیم.
    وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از پتانسیل نیروگاه ‌های برق آبی کشور مربوط به حوضه کارون بزرگ است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تولید نیروگاه ‌های برق آبی به منابع آبی بستگی دارد ولی متاسفانه از ابتدای سال آبی تاکنون شاهد بارندگی مناسبی در حوضه کارون بزرگ و کرخه نبوده ‌ایم.
    استیری ادامه داد: امیدواریم تا قبل از پایان سال شرایط بارندگی در این حوضه آبریز به نحوی باشد که بتوانیم به برآورد مناسب و حفظ تراز مخازن متناسب با منحنی بهره‌ برداری سدها و به طبع آن میزان حفظ تراز و تولید انرژی دست پیدا کنیم تا مشکلی از نظر تولید انرژی و ذخیره آب برای پیک سال آینده نداشته باشیم.
    وی درباره نیروگاه‌های جدید برق آبی کشور نیز گفت: بر اساس طرح‌ های اقتصاد مقاومتی 420 مگاوات ظرفیت جدید اعلام شده است که بتوانیم تا پایان سال وارد مدار بهره ‌برداری کنیم.
    مدیر نیروگاه ‌های برق‌ آبی، عملیاتی شدن نیروگاه های جدید برق آبی را در گرو تضمین و تامین نقدینگی به هنگام دانست و افزود: در تلاش هستیم تا با تامین به موقع منابع مالی بتوانیم تا پایان سال 420 مگاوات یاد شده را عملیاتی و به ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور اضافه کنیم.
    استیری با تاکید بر اینکه تا پایان سال واحدهای دو و سه نیروگاه داریان وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: هم اکنون واحد دوم نیروگاه رودبار لرستان و واحد اول نیروگاه داریان نیز به شبکه متصل شده‌ اند.
    مدیریت نیروگاه ‌های برق‌آبی تاکید کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی در قبال نیروگاه سردشت مطابق برنامه ریزی انجام شده عمل کنیم تا بتوانیم یک واحد 50 مگاواتی را برای پیک سال آینده در مدار بهره ‌برداری داشته باشیم.

    برچسب ها