عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

مجلس برای نیمه دوم آذر منتظر لایحه بودجه است

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : برابر روال قانونی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیمه دوم آذر در انتظار دریافت لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی دولت هستند.

مجلس برای نیمه دوم آذر منتظر لایحه بودجه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    عزت الله یوسفیان ملا اظهار کرد : بر اساس ماده 186 آئین‌ نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، دولت موظف است لایحه بودجه را هر سال حداکثر تا 15 آذر ماه تسلیم مجلس کند.
    وی توضیح داد : مجلس پس از دریافت لایحه بودجه ، آن را چاپ و میان نمایندگان توزیع می کند و نمایندگان نیز با مطالعه لایحه و پیوست های آن تا 10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون ‌های تخصصی تقدیم کنند.
    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : پس از این مرحله نوبت بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی فرا می رسد و نمایندگان عضو کمیسیون هم حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه باید گزارش های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند.
    وی افزود : کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون های تخصصی ، ضمن رسیدگی به گزارش آنها ، گزارش نهایی خود را تنظیم و تحویل دهد.
    یوسفیان ملا گفت که مهلت رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق حداکثر تا 15 روز با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید است.
    وی افزود : لایحه بودجه به همراه گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی می آید و در آنجا نمایندگان بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی کرده و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید و پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.
    ** افزایش بودجه عمرانی ، انتظار مجلس از دولت
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تاکید کرد که نمایندگان امسال انتظار دارند که دولت سهم بودجه عمرانی را در بودجه سال 97 افزایش دهد.
    یوسفیان ملا با بیان این که هم اکنون حدود 80 درصد بودجه سالانه کشور صرف هزینه های جاری می شود ، گفت : اختصاص دادن کمتر از 20 درصد بودجه سالانه کشور به امور عمرانی کشور بسیار کم و با توجه به حجم طرح های نیمه تمام ، ناچیز است.
    وی اضافه کرد : بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آلمان و همچنین کشورهای در حال توسعه تا 85 درصد بودجه سالانه خود را صرف فعالیت های عمرانی و زیربنایی می کنند و تنها 15 درصد آن در بخش های جاری هزینه می شود.
    نماینده مردم آمل در مجلس گفت : انتظار است که دولت در اقدامی انقلابی در سال های آینده بتواند سهم بودجه عمرانی کشور را افزایش دهد، چرا که ثمرات افزایش بودجه در این بخش ، بیشتر به چشم مردم خواهد آمد.

    برچسب ها