عصر خودرو

کشف یکی از بزرگترین باندهای اخلالگر ارز در چین

عصر بازار- پلیس چین از انهدام یک باند اخلاگر در بازار ارز این کشور که اقدام به خرید و فروش دلار هنگ کنگ و یوآن می‌کردند خبر داد.

کشف یکی از بزرگترین باندهای اخلالگر ارز در چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، پلیس چین خبر از انهدام یک باند بزرگ خروج ارز به ارزش 3 میلیارد دلار به خارج از این کشور خبر داد تا از نظارات های مالی پکن که ریشه در جلوگیری از خروج سرمایه از اقتصاد چین داد، فرار کنند.

    در این رابطه 7 مظنون در شهر «شائوگوآن» در نزدیکی هنگ کنگ بازداشت شده اند؛ اما مقامات رسمی اعلام کرده اند که تا 10 هزار نفر در این پرونده سهیم هستند. مقامات چین کنترل بازار ارز را سفت و سخت کرده اند تا از خروج میلیاردها دلار سرمایه که به گفته آنها مانع از مدیریت مالی در دومین اقتصاد بزرگ یعنی چین می شود، جلوگیری کنند.

    این گروه در «شائگوآن» متهم به جابجایی غیر قانونی پول ها با استفاده از افتتاح  148 حساب بانکی در 20 استان چین با استفاده از کارت های شناسایی مسروقه هستند. پلیس چین اعلام کرد: این افراد با خرید دلار هنگ کنگ و یوآن و اختلاف قیمت میان این دو ارز به سود هنگفتی دست پیدا کرده بودند که به نوعی موجب اختلال در بازار ارز چین شده اند. 

    در حال حاضر مقامات چین در پی تلاش برای مهار خروج سرمایه از این کشور هستند و نسبت به انتقال و جابجایی پول به صورت غیر قانونی و غیر مجاز به فراسوی مرزهای چین نگران هستند.

    بر همین اساس، از سال 2015  میلادی به بعد با اعمال تغییراتی در مکانیزم کنترل ارز و پُررنگ تر شدن نظارت های دولتی برای جلوگیری از ضعیف شدن ارزش یوآن، بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران به خروج یوآن روی آورده اند.

    بر پایه این گزارش در سال 2015 میلادی پلیس چین در شهر «شانگهای» یک گروه اخلال گر در بازار ارز این کشور را که مبادرت به جابجایی 64 میلیارد دلار به صورت غیر قانونی برای انجام تراکنش های ارزی غیر مجاز می کردند را دستگیر کرده بود.

    برچسب ها