عصر خودرو

رشد ۳۶ واحدی شاخص کل

سبزپوش شدن نماگرهای بورس زیر سایه معاملات کم‌‌حجم

عصر بازار: بازار سهام امروز همزمان با اجرای بسته خروج از رکود دولت شاهد سبزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای خود بود، در حالی که معاملات کم‌حجم سهام در بازار نقدی بورس به ارزش ۵۱ میلیارد تومان رسید.

سبزپوش شدن نماگرهای بورس زیر سایه معاملات کم‌‌حجم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 18 آبان ماه 94، با افزایش 36 واحدی به رقم 63 هزار و 35 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی در پایان معاملات امروز این بازار با 14 واحد افزایش روی رقم 24 هزار و 662 واحد ایستاد.

    به همین ترتیب شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 45 واحدی عدد 70 هزار و 228 هزار را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول اما، در حالی با افزایش 16 واحدی عدد 44 هزار و یک واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 130 واحد افزایش به عدد 138 هزار و 516 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس با 2 واحد افزایش به عدد 702 واحد رسید.

    ارزش روز بازار بورس تهران به 273 هزار میلیارد تومان رسید.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 30 واحد، تاپیکو با 26 واحد و پتروشیمی کرمانشاه با 11 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس تهران به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل اما نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 14 واحد و گروه مپنا در کنار سرمایه‌گذاری غدیر هر یک به اندازه 11 واحد بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    امروز ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 127 میلیارد تومان برای این بازار ثبت شد که در بازار نقدی بورس ارزش واقعی معاملات امروز 51 میلیارد و 328 میلیون تومان درج شد.

    این در حالی است که در معاملات امروز بورس تهران 297 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 28 هزار و 585 نوبت خرید و فروش شد.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، صنعتی نیرومحرکه، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فرآورده‌های سیمان شرق متوقف شدند.

    در عین حال امروز در بورس کالای ایران برای اولین بار عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن دانه‌بندی شده شرکت چادرملو به میزان یک میلیون تن و به قیمت 806 هزار و 380 ریال عرضه شد که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، امروز در بازار سهام همزمان با اجرای بسته خروج از رکود دولت انتظار می‌رفت که واکنش قوی‌تری از بازار از این بسته دیده شود، اما معاملاتی کم حجم و رخوت‌آور امروز نشان داد که بازار برای تصمیم‌گیری جدی هنوز نیاز به زمان دارد.

    طی معاملات امروز گروه خودرویی‌ها در روندی متعادل و کم حجم معاملات خود را دنبال کردند.

    در گروه فلزات اساسی نیز حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه همچنان مورد اقبال خریداران اغلب حقیقی بازار قرار گرفته است.

    در نماد «شپلی» نیز امروز افزایش عرضه‌های حقیقی و حقوقی اگر چه اجازه شکل‌گیری صف خرید سهام را در این نماد کوچک بازار دوم بورس نداد، اما روند معاملات این سهم را با دست به دست دادن بیش از 9 میلیون سهم و در دامنه نوسان مثبت قیمتی پایان داد.

    امروز همچنین پس از رسانه‌ای شدن سفر رئیس جمهور به فرانسه و خبرهایی حاکی از همکاری مشترک شرکت رنو و پارس خودرو قیمت سهام رنو در بورس فرانسه با افزایش به رقم 92 یورو رسید، این در حالی است که روند معاملات سهام پارس خودرو امروز در بورس تهران در روندی متعادل دنبال شد.

    در سرمایه‌گذاری بیمه نیز امروز افزایش 50 درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تأیید سازمان بورس رسیده است.

    بنابر این گزارش، امروز معاملات کد به کد در نماد ایران ‌ترانسفو به جابه‌جایی کمتر از 5 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان بالغ شد.

    در نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان نیز انتشار خبرهایی مبنی بر اجرایی شدن پروژه تولید ریل با مشارکت شرکت آلمانی کوتنر به افزایش تقاضای سهام در این نماد معاملاتی انجامیده است، این در حالی است که حقوقی سهم به دنبال عرضه‌های تدریجی در این نماد معاملاتی فرابورسی است.

    بر اساس این گزارش، حجم معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بازار به حدی پایین بود که می‌توان نمادهای معاملاتی برخوردار از حجم معاملات بالای 10 میلیون را از تعداد انگشتان دست بالاتر ندانست.

    وضعیت بازار همچنان در شرایط رکودی و در سیطره بازاردگردان‌ها با معاملات درون گروهی و یا کد به کد قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها