عصر خودرو

رییس بانک زعفران ایران خبر داد؛

ورود زعفران به تالار بورس کالا از مبدا تربت حیدریه

عصر بازار- رییس بانک زعفران ایران و کارگزار بورس زعفران در تربت حیدریه از ورود زعفران ایران به تالار بورس کالا از مبدا تربت حیدریه با هدف حمایت از خرید توافقی زعفران خبر داد.

ورود زعفران به تالار بورس کالا از مبدا تربت حیدریه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, غلامرضا کریمی اظهار کرد: دریافت این مجوز در راستای اجرای سیاست های دولت در توسعه تجارت الکترونیک و در بخش خرید محصولات کشاورزی محقق شده است.
    وی گفت: با توجه به اینکه نخستین ساختار بورس زعفران کشور در شرکت زرین زعفران شرق تربت حیدریه تعریف شده و از آنجا که این شرکت از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مباشر خرید زعفران توافقی در منطقه انتخاب شده لذا مجوز خرید زعفران در قالب بورس نیز برای این شرکت صادر شده است.
    مدیرعامل شرکت زرین زعفران در خصوص مزایای معامله در بورس زعفران گفت: برای فروشندگان زعفران در قبال میزان فروش و بدون هیچ واسطه، گواهی سپرده کالا صادر و بعد از ارزیابی که توسط کارگزار بورس، قیمت نهایی به حساب فروشنده واریز می شود.
    بانک زعفران ایران با ظرفیت 10 تن، حجم سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال و با هدف حفظ و نگهداری کیفی محصول و معرفی برند زعفران ایرانی، بهمن پارسال فعالیت خود را، در تربت حیدریه آغاز کرد.
    از مجموع 80 هزار هکتار کشتزارهای زعفران در استان خراسان رضوی، هشت هزار و 400 هکتار، معادل 12 درصد آن مربوط به شهرستان تربت حیدریه است.
    در استان خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه به این کار اشتغال دارند.
    هم اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و 2 تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.
    در حالی که میانگین تولید زعفران در استان خراسان رضوی چهار کیلوگرم در هکتار است، این رقم در تربت حیدریه به 4.2 کیلوگرم می رسد.
    شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

    برچسب ها