عصر خودرو

معدنی‌ها "هپکو" را می خرند

عصر بازار- بعد از اتفاقاتی که برای مجموعه هپکو افتاد و عملا فعالیت اقتصادی آن متوقف شده است خبرهای رسیده حکایت از این دارد که یک کنسرسیوم معدنی متشکل از شرکت‌های بزرگ این بخش قصد دارد این مجموعه صنعتی را بخرد.

معدنی‌ها "هپکو" را می خرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین, مجموعه صنعتی هپکو در زمانی که پروژه‌های صنعتی از رونق برخوردار و قیمت‌های جهانی به فعالیت‌های معدنی رنگ و بویی بخشیده بود، نقش مهمی در تامین بخشی از ماشین‌آلات صنعتی این واحدها ایفا می‌کرد.
    عمده تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در هپکو مونتاژ یا تولید می‌شد کاربرد معدنی داشته و عملا در زنجیره تولید محصولات معدنی و صنایع معدنی به کار گرفته می‌شود که همین موضوع انگیزه‌ای شده است تا فعالان معدنی بخواهند در این واحد به عنوان بخشی از زنجیره تولید خود سرمایه‌ گذاری کنند و آن را بخرند.
    به نظر می‌رسد انباشت بخشی از سرمایه‌های معدنی در حوزه تولیدات صنعتی و واحدی مانند هپکو می‌تواند این واحد را مجددا به ثبت مناسبی از فعالیت برساند، چرا که معدن و صنایع معدنی می‌توانند با توجه به ارتباطات خارجی و فروشی که با دیگر کشورها دارند پل‌های ارتباطی مناسبی با شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات برقرار کنند و سفارش‌ها و تامین قطعات را از شرکت‌های معتبر خارجی که پیش از این به خاطر تحریم‌ها ارتباط خود را با هپکو قطع کرده بودند برقرار کنند.
    از سوی دیگر موضوع چرخش مالی در طول یک زنجیره تولید عملا توجیه‌پذیری سرمایه را در یک واحد صنعتی بالا می‌برد و مجموعه این عوامل به نظر یک برد دو طرفه برای هپکو و فعالان بخش معدن می‌تواند به همراه داشته باشد.

    برچسب ها