عصر خودرو

هلندی ها در منطقه آزاد انزلی کارخانه کشتی سازی احداث می کنند

عصر بازار- تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد انزلی و کنسرسیوم هلندی متشکل از سرمایه گذاران خارجی متخصص در صنعت کشتی سازی منعقد شد.

هلندی ها در منطقه آزاد انزلی کارخانه کشتی سازی احداث می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، ژاکوبس ای . سی ولز مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه گذاری و متخصص در حوزه کشتی سازی در این مراسم با اشاره به سفر سال گذشته به منطقه و عزم سازمان منطقه ازاد برای ایچجاد زیرساختهای بندری اظهار داشت : بلافاصله پس از امضای این تفاهم نامه طراحی کارهای مهندسی ، تکنولوژی و تعمیراتی را آغاز می کنیم.

    وی در ادامه با تاکید بر به کار گیری فناوری جدید و منحصر به فرد از سوی این کنسرسیوم در مجتمع بندر کاسپین برای نخستین بار در ایران و تشریح توانمندیهای این مجموعه سرمایه گذاری در ساخت کشتی و احداث بنادر در کشورهای مختلف دنیا افزود : با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب و آب خور بالای این بندر پیش بینی می شود شاهد حضور گسترده و پر ترافیک کشتی های بزرگ و فعالیت های مختلف در بندر کاسپین باشیم که این امر علاق مندی مجموعه ما را برای سرمایه گذاری در این مجتمع بندری افزایش داد .


    * کشتی سازی عامل اشتغال برای گیلان
    رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم انعقاد تفاهمنامه در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت : با توجه به وسعت 300 هکتاری حوضچه مجتمع بندرکاسپین یکی از موضوعات حائز اهمیت ایجاد صنایع کشتی سازی و تعمیرات کشتی بوده که جذب سرمایه گذاران و متخصصان خارجی دارای سابقه، توانمندی و دانش فنی لازم در این حوزه یکی از اهداف سازمان بوده است.
    رضا مسرور در ادامه با اشاره به توافقهای حاصل شده در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد :20 هکتار اراضی حوضچه بندر کاسپین در اختیار شرکت سرمایه گذار قرار خواهد گرفت و شرکت سرمایه گذار هلندی در مدت 3 ماه طرح تجاری خود را به منطقه آزاد انزلی ارائه خواهد کرد .
    وی خاطرنشان کرد: معتقدیم ایجاد صنایع کشتی سازی در گیلان اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت و یکی از مهم ترین مراکز اشتغال زایی خواهد بود.
    به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

    برچسب ها